کد خبر: 598771
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰
| |

گزارش میدانی روزنامه هم میهن از قیمت گوشت در شمال، غرب و جنوب تهران؛

خبری از گوشت ۲۳۲ هزار تومانی نیست!

روزنامه هم میهن در گزارشی میدانی به این نتیجه رسید در هیچ کدام از محله‌های تهران خبری از گوشت ۲۳۲ هزار تومانی که دولت اعلام کرده، نیست.

خبری از گوشت ۲۳۲ هزار تومانی نیست!
کد خبر: 598771
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۲۰:۵۰:۰۰

روزنامه هم میهن گزارش میدانی از قیمت گوشت در نقاط مختلف تهران داشته و نشان داده قیمت گوشت در هیچ جای تهران با آنچه دولت اصرار به اعلام آن دارد، همخوانی ندارد.

به گزارش هم میهن، چند روز پیش عبدالله گنجی، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت در حساب توئیتری خود پیشنهاد کرد که به‌جای توقیف روزنامه سازندگی، باید خبرنگاران این روزنامه را به مکان‌های توزیع گوشت 232 هزار تومانی می‌بردند تا آنها از این موضوع گزارش تهیه کنند. برای آنکه این پیشنهاد روی زمین نماند، خبرنگار روزنامه‌ هم‌میهن در گزارشی میدانی، قیمت گوشت را در مناطق مختلف تهران بررسی کرده است.

شهرک غرب:

 اینجا قیمت هر کیلو راسته بدون استخوان گوسفندی 690 هزار تومان است. البته قیمت گوشت گوسفندی بنابر کیفیت فرق می‌کند، اما اینجا گوشت گوسفندی زیر کیلویی500 هزار تومان معنا ندارد. 

یک قصاب: «دولت اعلام کرده که قیمت گوشت شقه گوسفندی کیلویی 232 هزار تومان است. چرا شما گوشت را گران می‌خرید؟ ول کن آقا! با 232 هزار تومان باید آشغال بذارم جلوی زن و بچم. به تلویزیون گوش نکن.»

شمال شهر:

شمال شهر تهران هم وضعیتی مشابه شهرک غرب دارد. گوشت راسته گوسفندی بدون استخوان در میرداماد کیلویی بین 500 تا 588 هزار تومان به فروش می‌رسد. ماهیچه گوسفندی هم بنابر کیفیت حدود 500 تا 540 هزار تومان قیمت دارد.

یکی از قصاب‌های میرداماد: «دولت به ما گوشت باکیفیت ارزان نمی‌دهد که ما بخواهیم با قیمت مصوب بفروشیم. با دلار 50 هزار تومانی، افزایش قیمت نهاده‌های دامی و تورم شدید، چه انتظاری از قیمت گوشت دارید؟ من در این قصابی 6 کارگر دارم و باید حقوق پرداخت کنم. اجاره مغازه‌ام سرسام‌آور افزایش پیدا کرده و گوشت خوب را هم هرروز گران‌تر از دیروز می‌خرم. سود زیادی روی گوشت نمی‌کشم و گوشت خوب برای من قصاب هم گران است. اگر بخواهم با قیمت مصوب گوشت بفروشم، باید محصول بی‌کیفیت به مردم بدهم.»

جنوب تهران:

اینجا قیمت‌ها از شهرک غرب و میرداماد کمتر اما باز هم از قیمت مصوب دولت بیشتر است.اینجا ماجرا فرق دارد. گوشت نه‌تنها اولویت نیست، بلکه اکثر مردم حتی از افزایش قیمت بی‌سابقه آن خبر ندارند. گوشت گوسفندی فقط به صورت مخلوط فروخته می‌شود و قیمت بنا بر کیفیت بین 370تا 470 هزار تومان، متغیر است. 

یک قصاب: «گوشت گوسفندی کیلویی چند؟ نداریم. چرا؟ نمی‌خرن، بیاریم میمونه روی دستمون.» 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها