کد خبر: 598664
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۴:۵۰:۵۳
| |

روزنامه جهان صنعت مطرح کرد؛

دلار ۲۸۵۰۰ تومانی پر کشید

روزنامه جهان صنعت نوشت: هنوز کار به دو ماه نکشیده است که دو مقام ارشد اقتصادی از گفته خود برای تثبیت قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومانی عقب‌نشینی کردند. سیاست تازه بر این است که دیگر به هر فعالیتی و هر متقاضی ارز ترجیحی زیر ۳۰ هزارتومان ندهند.

دلار ۲۸۵۰۰ تومانی پر کشید
کد خبر: 598664
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۴:۵۰:۵۳

روزنامه جهان صنعت در مطلبی با عنوان «دلار ۲۸۵۰۰ تومانی پرکشید» از وضعیت نابسامان اقتصادی کشور انتقاد کرده است.

به گزارش جهان صنعت، هنوز کار به دو ماه نکشیده است که دو مقام ارشد اقتصادی از گفته خود برای تثبیت قیمت دلار ۲۸۵۰۰ تومانی عقب‌نشینی کرده و با تاسیس مرکز مبادله ارز و طلا و کشف قیمت بیش از ۴۱ هزار تومان برای هر دلار در این مرکز می‌گویند قیمت اصلی ارز این رقم است و رقم و عدد دیگر برای هر دلار قابل قبول نیست. سیاست تازه بر این است که دیگر به هر فعالیتی و هر متقاضی ارز ترجیحی زیر ۳۰ هزارتومان ندهند. یک مقام بانک مرکزی تاکید کرده که ارز ۲۸۵۰۰تومانی حذف نشده است‌، بلکه برای تامین نیازهای اساسی از جمله دارو و تجهیزات پزشکی و کالای اساسی کماکان نرخ دلار ۲۸۵۰۰ تومان تخصیص داده خواهد شد. با توجه به این راهبرد تازه و بی‌وفایی به عهد از سوی بانک مرکزی باید گفت تضمینی وجود ندارد که فعالان اقتصادی از این پس به سخنان رییس بانک مرکزی و معاون اول رییس‌جمهوری اعتماد کنند و سخنان آنها را جدی بگیرند.

این روزنامه در پایان نوشته است: از سوی دیگر شهروندان نیز در این فرآیند گیج و مبهوت هستند و نمی‌دانند از این پس باید به سخنان کدام مدیر ارشد اطمینان کنند یا هر تحلیل ارائه‌شده از سوی مقام‌های دولت را قبول کنند یا نه. البته این رخداد شگفت‌انگیز نشان می‌دهد بی‌وفایی به عهد درباره یکی از حساس‌ترین مقوله‌های اقتصادی که در این روزها در کانون توجه است نشان می‌دهد مدیران اقتصادی به برنامه‌ریزی کلان اعتقادی ندارند و برایشان منافع دولت در اولویت است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها