خوش‌بینی روزنامه دولت به موفقیت مرکز مبادله ارز و طلا در تعدیل قیمت دلار!

روزنامه ایران نوشت: مرکز مبادله ارز و طلا دیروز فعالیت خود را آغاز کرد و در نخستین کشف قیمتی که صورت گرفت دلار 41 هزار و 549 تومان تعیین شد که فاصله زیادی با آنچه در بازار غیررسمی اعلام می‌شود دارد.

خوش‌بینی روزنامه دولت به موفقیت مرکز مبادله ارز و طلا در تعدیل قیمت دلار!
کد خبر: 598569
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۳ ۱۸:۵۵:۴۲

در حالی که قیمت دلار دیروز در بازار آزاد پله‌های آخر کانال ۴۹ هزار تومانی را بالا می‌رفت، روزنامه ایران آغاز بکار مرکز مبادله ارز و طلا را موفق ارزیابی کرده قیمت ارز را رو به تعدیل شدن پیش‌بینی کرده است!

به گزارش ایران، مرکز مبادله ارز و طلا دیروز فعالیت خود را آغاز کرد و در نخستین کشف قیمتی که صورت گرفت دلار 41 هزار و 549 تومان تعیین شد که فاصله زیادی با آنچه در بازار غیررسمی اعلام می‌شود دارد. براساس گفته‌های مسئولان بانک مرکزی، با راه‌اندازی این مرکز، دیگر بازار آزادی وجود نخواهد داشت و تمام نیازهای ارزی به این مرکز ختم می‌شود. به اعتقاد کارشناسان فعالیت این مرکز زمینه کاهش نرخ ارز را فراهم می‌کند.

روزنامه ایران در ادامه نوشت: روز گذشته شرکت‌های بورسی این اجازه را پیدا کردند تا ارز صادراتی را در بازار مبادله ارزی بفروشند که این امر باعث شد بورس یکی از سبز ترین روزهای امسال خود را تجربه کند و با رشد 65 هزار واحدی به یک میلیون و 659 هزار واحد برسد نرخ دلار در مرکز مبادله ارز بیش از 8000 تومان کمتر از بازار آزاد تعیین شد

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها