کد خبر: 597930
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۹:۵۰:۳۸
| |

روزنامه جهان صنعت مطرح کرد؛

رشداقتصادی از مسیر غرب و اقتصاد سرمایه‌داری می‌گذرد

روزنامه جهان صنعت نوشت: راه رشد اقتصادی ایران مثل هر کشور دارای اقتصاد سالم از مسیر غرب و اقتصاد سرمایه‌داری می‌گذرد‌. این یک راه آزمون پس‌داده است و کشورهای پرشماری در آسیا و در آفریقا و اروپا از همین مسیر به رشد اقتصادی پایدار و کم‌نوسان رسیده‌اند.

رشداقتصادی از مسیر غرب و اقتصاد سرمایه‌داری می‌گذرد
کد خبر: 597930
|
۱۴۰۱/۱۱/۳۰ ۱۹:۵۰:۳۸

روزنامه جهان صنعت، با مرور بر چگونگی رشد اقتصادی کشورها تاکید کرده که راه رشد اقتصاد ایران نیز از مسیر غرب و اقتصاد سرمایه‌داری می‌گذرد.

به گزارش جهان صنعت، تجربه تاریخ معاصر و نیز عقل اقتصادی و منطق و دیدگاه کارشناسی اما نشان می‌دهد راه رشد اقتصادی ایران مثل هر کشور دارای اقتصاد سالم از مسیر غرب و اقتصاد سرمایه‌داری می‌گذرد‌. این یک راه آزمون پس‌داده است و کشورهای پرشماری در آسیا و در آفریقا و اروپا از همین مسیر به رشد اقتصادی پایدار و کم‌نوسان رسیده‌اند. نمونه کره‌جنوبی در برابر کره‌شمالی‌، نمونه شیلی در برابر کشورهای چپ‌زده آمریکای لاتین مثل کوبا‌ و… در برابر دیدگان ما قرار دارد و نباید این تجربه تاریخی را نادیده گرفت. یادمان باشد رشد اقتصادی چین نیز هنگامی موثر شد که راه رشد سرمایه‌داری را انتخاب کرد.

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: واقعیت تلخ این است که برخی شرق را در روسیه و چین خلاصه کرده و ایران می‌خواهد با استناد به این دو کشور به رشد اقتصادی پایدار برسد. از سوی دیگر نیک می‌دانیم راه رشد سرمایه‌داری در نظریه کامیاب بوده و در عمل نیز امکانات مادی مثل سرمایه مالی‌، تکنولوژی و دانش مدیریت و مهارت رشد را در اختیار دارد و اگر برخی مسائل بنیادین ایران با غرب حل شود به سادگی در اختیار ایران قرار داده خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها