کد خبر: 597530
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

هشدار یک روزنامه درباره وضع مالیات به کالاهای صادراتی؛ فاتحه صادرات ارزآور را باید خواند!

روزنامه تعادل نوشت: اگر قانونگذاران در مجلس در تصمیم خود تجدیدنظر نکنند، باید فاتحه صادرات ارزآور در شرایط فعلی اقتصاد به ویژه صادرات فرآورده‌های نفتی را خواند.

هشدار یک روزنامه درباره وضع مالیات به کالاهای صادراتی؛ فاتحه صادرات ارزآور را باید خواند!
کد خبر: 597530
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۷ ۱۷:۲۰:۰۰

روزنامه تعادل از مصوبه مجلس که تاکید دارد به منظور تحقق‌ جهش‌ تولید دانش‌بنیان، صنایع صادراتی باید 5درصد عوارض پرداخت کنند، اعتراض کرده و نوشته اگر مجلس در تصمیم خود تجدیدنظر نکند باید فاتحه صادرات ارزآور را خواند.

به گزارش تعادل، اجرای این مصوبه باعث تعطیلی واحدهای تولیدی وحذف صادرکنندگان ایرانی در بازارهای استراتژیک خواهد شد. به گفته صادرکنندگان، کشور ترکیه با تحرکاتی که انجام داده، صادرکنندگان ایرانی را از بازار عراق به عنوان استراتژیک‌ترین مقصد صادراتی حذف کرده، اما در اینجا به ما گفته می‌شود که صادرکننده اگر می‌خواهد ارز به کشور وارد کند باید مالیات هم بدهد. پرسش اصلی آنها این است؛ چرا باید برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان که به‌قول نهادهای حاکمیتی قرار است ارزش افزوده ایجاد کنند؛ بخش خصوصی باید قربانی این هدف شود؟ یا زمانی‌که صادرات این فرآورده‌ها به حدود 30 میلیارد دلار می‌رسد چرا دولت با یک تصمیم کارشناسی نشده باید 1.5 میلیارد دلار از این در آمد را از آن خود کند؟

این روزنامه سپس هشدار داده است: فعالان این حوزه تاکید کردند، اگر قانونگذاران در مجلس در تصمیم خود تجدید نظر نکنند، باید فاتحه صادرات ارزآور در شرایط فعلی اقتصاد به ویژه صادرات فرآورده‌های نفتی را خواند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها