کد خبر: 597455
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۳:۰۷
| |

ابراهیم رییسی رییس‌جمهور:

چین شریک قابل‌اعتمادی است

دعوت از شرکت‌های اقتصادی چینی به ایران

ابراهیم رییسی در جمع نمایندگان شرکت‌های بزرگ اقتصادی چین، این کشور را شریکی قابل‌اعتماد خواند و خواستار فعالیت شرکت‌های چینی در ایران شد.

چین شریک قابل‌اعتمادی است
کد خبر: 597455
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۶ ۱۸:۳۳:۰۷

به گفته رئیس جمهور در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی چین، مذاکرات انجام شده در سفر چین مثبت ارزیابی شده‌است و خواستار گام‌های بلند همکاری شرکت‌های اقتصادی دو کشور شد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود به چین، بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در جمع نمایندگان ده‌ها شرکت بزرگ اقتصادی این کشور حاضر شد و پس از شنیدن نقطه نظرات نمایندگان ۱۰ ابرشرکت چینی و تعدادی از شرکت‌های فعال ایرانی در این کشور گفت: با توافقات خوبی که در این سفر به دست آمده است، شرکت‌های اقتصادی دو کشور می‌توانند برای توسعه همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف گام‌های بلندی بردارند.

رئیسی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر اقتصادی و ژئواستراتژیک ایران و نقش بسیار مهمی که ایران در تجارت کالا با آسیای مرکزی، قفقاز و اروپا دارد، افزود: شرکت‌های چینی می‌توانند از این ظرفیت‌ها برای تبادل کالا و همچنین سرمایه‌گذاری استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با استقبال از فعالیت شرکت‌های چینی در زمینه سرمایه‌گذاری اقتصادی و انتقال تکنولوژی تصریح کرد: پیشرفت‌های چین در فناوری‌های نوین و توسعه و پیشرفت شرکت‌های دانش بنیان در ایران زمینه مناسبی برای همکاری ایجاد کرده که باید از آن استفاده کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها