یک میلیون نفر برای قرعه‌کشی ایران‌خودرو ثبت‌نام کردند؛ دست دلالان کوتاه شد؟

آمار ثبت‌نام در طرح اخیر ایران‌خودرو نشان داد که نزدیک به یک میلیون نفر برای ۴۰ هزار دستگاه خودرو وارد میدان شده‌اند. بر اساس بررسی های آماری در این مرحله درصد تقاضا برای خودروها کمتر شده و به‌ نوعی احتمالا بخشی از دلالان کنار رفته اند.

یک میلیون نفر برای قرعه‌کشی ایران‌خودرو ثبت‌نام کردند؛ دست دلالان کوتاه شد؟
کد خبر: 596820
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۲۱:۵۴:۳۱

انتشار آمار ثبت‌نام‌کنندگان طرح اخیر ایران‌خودرو که امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن ماه) قرعه‌کشی آن انجام شد و اولین بار بود که شرط تعریف حساب وکالتی و واریز وجه پیش از ثبت‌نام برای این طرح اجرایی می‌شد، نشان داد که به نسبت تقاضا و عرضه خودروها در این مرحل، در مقایسه با آمارها برای همان خودورها در مراحل قبلی، فاصله تفاضا با عرضه کمتر شده است. بنابراین تاحدودی می توان گفت که دلالان کنار رفته‌اند.

به گزارش ایسنا، براساس آمار ثبت‌نام‌کنندگان در سی‌ودومین طرح پیش‌فروش محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو که به مناسبت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب که چهار محصول وانت آریسان دوگانه‌سوز، راناپلاس، سورن پلاس بنزینی و پارس با موتور XU۷ برای سه گروه متقاضیان عادی، مادران دارای دو فرزند و بیشتر و دارندگان خودروهای فرسوده عرضه شد، نشان داد که برای متقاضیان عادی که صرفا شرط حساب وکالتی و بلوکه شدن وجه در حساب، اعمال می‌شد، ۹۳۹ هزار و ۸۷۲ نفر برای تنها ۴۰ هزار خودرو ثبت درخواست کرده‌اند.

به‌نظر نمی‌رسد که همه این بالغ بر ۹۳۹ هزار نفر متقاضی و مصرف‌کننده واقعی باشند؛ بنابراین چندان هم دلالان راه را برای مصرف‌کننده واقعی باز نکرده‌اند و اکنون هم شانس برنده شدن بیش از یک به ۲۳.۵ است و از هر حدودا ۲۳ نفر یک نفر ممکن است که برنده شده باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها