کد خبر: 593274
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۵:۳۲:۳۶
| |

سوال روزنامه تعادل:

نهاد تصمیم‌گیر برای عرضه خودرو در بورس کالا چه کسی است؟

روزنامه تعادل نوشت: اینکه چنین نامه‌ای بدون موافقت همه اعضای این شورا منتشر شده وشرایط بازار سرمایه و بازار خودرو را به چالش کشیده، خود محل سوال است و این سوال مطرح می‌شود که نهاد تصمیم‌گیر برای عرضه خودرو در بورس کالا درنهایت کیست؟

نهاد تصمیم‌گیر برای عرضه خودرو در بورس کالا چه کسی است؟
کد خبر: 593274
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۵:۳۲:۳۶

روزنامه تعادل در گزارشی به مرور اظهارات ضدونقیض درباره عرضه خودرو در بورس نوشته و در پایان پرسیده نهاد تصمیم‌گیر برای عرضه خودرو در بورس کالا چه کسی است؟

به گزارش روزنامه تعادل، «نامه شورای رقابت به بورس خبرساز شد.» شورای رقابت که مخالف سرسخت عرضه خودرو در بورس کالا است، در نامه‌ای به رییس سازمان بورس، عرضه خودرو در بازار سرمایه را غیرقانونی اعلام کرده است. این شورا درحالی کلیه محصولات دو خودروساز بزرگ (جز هایما و تارا) را انحصاری دانسته و اعلام کرده که باید خودروهای «شاهین، دنا و پژو ۲۰۷» از بورس کالا خارج شوند که وزیر صمت تصریح کرده نامه شورای رقابت را رویت نکرده و وزیر اقتصاد هم توپ را به زمین شورای عالی بورس انداخته و گفته: «مجوز عرضه خودرو در بورس کالا از سوی این شورا گرفته شده و تصمیم با این نهاد است.» نکته جالبتر ماجرا اما اظهارات متفاوت اعضای شورای رقابت است؛ طغیانی عضو ناظر مجلس بر شورا می‌گوید: آنچه اعلام شده، نظر شخصی رییس شورا است؛ اما ایزدخواه دیگر عضو ناظر، تصمیم شورای رقابت را قانونی می‌داند و می‌گوید که شورای عالی بورس قانونگذار نیست و نمی‌تواند فراتر از قانون مجلس عمل کند.

این روزنامه با مرور این اظهارات ضدونقیض نوشته است: اینکه چنین نامه‌ای بدون موافقت همه اعضای این شورا منتشر شده وشرایط بازار سرمایه و بازار خودرو را به چالش کشیده، خود محل سوال است و این سوال مطرح می‌شود که نهاد تصمیم‌گیر برای عرضه خودرو در بورس کالا درنهایت کیست؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها