کد خبر: 592789
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۳۱:۵۸
| |

پاسخ یک کارشناس به انکار وعده مسکنی دولت از سوی مخبر؛ آقای معاون اول فیلم‌های انتخاباتی موجود است

حسین راغفر، کارشناس اقتصادی گفت: تمام فیلم‌ وعده‌های آقای رییسی در دوره قبل از انتخابات درباره ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال وجود دارد و دسترسی به آن هم راحت است.

پاسخ یک کارشناس به انکار وعده مسکنی دولت از سوی مخبر؛ آقای معاون اول فیلم‌های انتخاباتی موجود است
کد خبر: 592789
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۱۰:۳۱:۵۸

حسین راغفر، کارشناس اقتصادی درباره اظهارات اخیر معاون اول رییس جمهوری مبنی بر اینکه ساخت 4 میلیون مسکن باید توسط مردم انجام می‌شد و دولت قرار نبوده وارد شود، گفت: تمام فیلم‌ وعده‌های آقای رییسی در دوره قبل از انتخابات درباره ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال وجود دارد و دسترسی به آن هم راحت است و وعده‌های بسیار قاطع و مهمترین وعده آقای رییسی قبل از انتخابات ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال بود. احتمالا آقای مخبر از این وعده قاطع رییس جمهوری اطلاع ندارند و وقت ندارند که این فیلم‌ها را ببینند. این میزان ناهماهنگی در درون دولت واقعا تاسف بار است و باید به مردم حق داد که نسبت به عملکرد دولت اعتراض داشته باشند.

به گزارش ایلنا، راغفر ادامه داد: دولت می‌تواند نسبت به ساماندهی بازار مسکن و پوشش تقاضا و نیاز واقعی مردم به مسکن اقدام کند و کافی است که دولت عزم جدی نسبت به این اقدام داشته باشد و تسهیلات و زمین مناسب در اختیار مردم بگذارد و بحث تامین منابع مالی هم کاملا امکان‌پذیر است. منابع برای رفع این معضل در کشور وجود دارد اما عزم سیاسی برای هدایت منابع وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در حالیکه طلب‌های ایران از چین تبدیل به کالاهای بی‌کیفیت و خودروهای لوکس می‌شود که نتیجه آن دامن زدن به افزایش مشکلات در کشور است می‌توان از این منابع برای حل مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند، استفاده کرد. اگر توانایی دریافت پول از کشورهای بدهکار نداریم حداقل این مطالبات با کالاهای مناسب رفع مشکل کشور تهاتر شود و مردم از آن منتفع شوند. اما از آنجایی که در این تهاترها مانند توسعه حمل و نقل عمومی سود چندانی برای گروه‌های درون قدرت وجود ندارد. در واقع در حال حاضر دولتی نداریم که به دنبال تحقق منافع مردم باشد.   

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها