کد خبر: 592258
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۲۰:۲۰:۳۵
| |

پیش‌بینی یک روزنامه از ایده فروش متری مسکن در بورس؛ منجر به افزایش قیمت می‌شود

روزنامه فرهیختگان نوشت: تورم بالا و التهابات ارزی و جهش‌های مکرر قیمت زمین و مسکن، طرح فروش متری مسکن نیز همچون اوراق مسکن نتیجه چندان مثبتی از خود به‌جای نگذاشته و این طرح به‌جای خانه‌دار کردن کم‌درآمدها، منجر به افزایش قیمت مسکن شود.

پیش‌بینی یک روزنامه از ایده فروش متری مسکن در بورس؛ منجر به افزایش قیمت می‌شود
کد خبر: 592258
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۹ ۲۰:۲۰:۳۵

روزنامه فرهیختگان ایده فروش متری مسکن در بورس را نادرست و پاس گل به سفته‌بازی دانسته است. این روزنامه معتقد است اجرایی شدن این ایده منجر به افزایش قیمت مسکن خواهد شد.

به گزارش فرهیختگان، بررسی‌ها نشان می‌دهد تقریبا هیچ تجربه موفقی در دنیا از فروش متری مسکن گزارش نشده است که بتوان قضاوت کرد این طرح نتیجه مثبتی درپی خواهد داشت یا نه. اما مورد دیگر این است که با توجه به 1- سهم 75 تا 80 درصدی تقاضاهای سرمایه‌ای و سفته‌بازانه، 2- فقدان پایه مالیاتی کارآمد همچون مالیات سالانه بر املاک مسکونی برای مهار سوداگری و 3- تورم بالا و التهابات ارزی و جهش‌های مکرر قیمت زمین و مسکن، طرح فروش متری مسکن نیز همچون اوراق مسکن نتیجه چندان مثبتی از خود به‌جای نگذاشته و این طرح به‌جای خانه‌دار کردن کم‌درآمدها، منجر به افزایش قیمت مسکن شود.

این روزنامه سپس یادآور شده است: اما مورد قابل‌تأمل دیگر اینکه، شهردار تهران درحالی طرح مسکن متری را به‌عنوان یک طرح نجات‌بخش برای جذب نقدینگی و افزایش ساخت‌وساز معرفی می‌کند که آمارها نشان می‌دهد بروکراسی پیچیده‌ای که شهرداری‌ها در فرآیند صدور پروانه ساختمانی ایجاد کرده‌اند، مهم‌ترین مانع ساخت‌وساز و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حوزه ساخت‌وساز است. به‌نظر می‌رسد بیش از هر اقدامی، وزارت راه‌وشهرداری‌ها باید اقدام به کاهش زمان صدور پروانه‌های ساختمانی کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها