کد خبر: 591187
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۰۳:۰۵:۰۰
| |

اعتراض ‌جهان‌صنعت به افزایش نیافتن یارانه؛ رئیسی نگران تورم است اما کاری برای مردم نمی‌کند!

روزنامه جهان صنعت نوشت: به نظر نمی‌رسد ترس رییس دولت از تورم چیزی را به نفع شهروندان تغییر داده باشد. به طور مثال در حالی که پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد برسد، یارانه پرداختی به شهروندان به اندازه یک درصد هم افزایش نیافته است.

اعتراض ‌جهان‌صنعت به افزایش نیافتن یارانه؛ رئیسی نگران تورم است اما کاری برای مردم نمی‌کند!
کد خبر: 591187
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۳ ۰۳:۰۵:۰۰

روزنامه جهان صنعت با اشاره به اعتراف رییسی به تورم و ابراز نگرانی‌اش نسبت به آن، نسبت به عدم افزایش یارانه نقدی در سال آینده اعتراض کرد.

به گزارش جهان صنعت، سیدابراهیم دیروز در بخشی از سخنانش با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی نرخ تورم تاکید کرد اما هنوز نسبت به تورم نگران است. جدای از این کاهش نرخ ۱۹ درصدی تورم بر پایه کدام استنادها بیان شده است؟ به نظر می‌رسد ترس رییسی از تورم سال ۱۴۰۲ و نیز تورم جاری درست‌ترین بخش سخنان او به حساب می‌آید.

جهان صنعت در ادامه تصریح کرده است: واقعیت این است اما تصمیم‌های اتخاذ شده در لایحه بودجه نشان نمی‌دهد ترس رییس دولت از تورم چیزی را به نفع شهروندان تغییر داده باشد. به طور مثال در حالی که پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم سال ۱۴۰۱ به ۵۰ درصد برسد و در شرایطی که نرخ تورم مواد غذایی بیش از ۶۲ درصد گزارش شده است اما دولت سیزدهم و سازمان برنامه‌وبودجه میزان یارانه پرداختی به شهروندان که بابت افزایش نجومی قیمت مواد غذایی پس از حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی رخ داده بود را به اندازه یک درصد هم افزایش نداده است. بنابراین شهروندان ایرانی در حالی باید افزایش قیمت‌ها را در سال ۱۴۰۱ تحمل کنند که یارانه دریافتی آنها افزایشی را تجربه نمی‌کند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها