رییس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم‌خانگی تهران با تایید افزایش خودسرانه لوازم خانگی:

با متخلفان برخورد می‌شود اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست

رییس اتحادیه توزیع کنندگان لوازم‌خانگی تهران با اظهار اینکه افزایش قیمت برخی لوازم خانگی خودسرانه است گفت: هرچند با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد؛ اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست.

با متخلفان برخورد می‌شود اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست
کد خبر: 590905
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۰ ۰۹:۳۸:۲۰

اکبر پازوکی گفت: افزایش قیمت این کالاها بدون مجوز و بدون هماهنگی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بوده است، به‌طوری‌که هیچ یک از آنها فهرست قیمت کالاهایشان را در سامانه ۱۲۴ بارگذاری نکرده و مجوز تغییر قیمت نیز دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: برخی از این شرکت‌ها همه محصولات و برخی دیگر تنها بعضی از اقلام خود را با ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش قیمت در بازار عرضه کرده‌اند.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: عملکرد متخلفانه این شرکت‌ها از سوی سازمان حمایت و همچنین وزارت صمت در دست بررسی است و اسامی آنها پس از احراز تخلف اعلام خواهد شد.

پازوکی بیان داشت: مصرف‌کنندگان و افرادی که این کالاها را گران‌تر خریدند و همچنین کاسبان، به دلیل ضعف قوانین و مقررات ما در این زمینه متضرر شده‌اند و هرچند با شرکت‌های متخلف برخورد خواهد شد؛ اما امیدی به اعاده حقوق متضرران نیست.

وی خاطرنشان کرد: پرونده متخلفان که حدود پنج شرکت است و در بین آنها اسامی شرکت‌های بزرگ نیز دیده می‌شود، در تعزیرات حکومتی در دست بررسی است.

رییس اتحادیه توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی تهران یادآور شد: آخرین بار اوایل امسال بود که مجوز افزایش قیمت رسمی به شرکت‌های تولیدکننده داده شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها