کد خبر: 589548
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۵:۵۱
| |

چرا شادبوم در برنامه شاد فقط برای همراه اولی‌ها است؟

شادبوم، بخشی از اپلیکیشن آموزشی شاد است که در حوزه‎ های مختلف آموزش و سرگرمی خدمات ارائه می‌کند.

چرا شادبوم در برنامه شاد فقط برای همراه اولی‌ها است؟
کد خبر: 589548
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۱۳:۴۵:۵۱

شادبوم، بخشی از اپلیکیشن آموزشی شاد است که در حوزه‎ های مختلف آموزش و سرگرمی خدمات ارائه می‌کند.

قاسم زاده، مسئول روابط عمومی نرم افزار شاد در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شادبوم یک بخش است که برمبنای مصوبه شورای عالی فضای مجازی در سال گذشته، به شاد اضافه شده است.

قاسم زاده گفت: بر اساس مصوبه، شرکت ها و موسسات دولتی و خصوصی در صورتی که خدمت یا محصولی را ارائه بدهند و در ازای آن پول دریافت بکنند، باید امکانی برایشان ایجاد شود که در شاد به اینترنت دسترسی داشته باشند و بتوانند محتوا و خدمات خود را در آن جا ارائه و هزینه‌اش را دریافت کنند.

او تاکید کرد: برمبنای این مصوبه، ما سرویس شادبوم را راه اندازی کرده‌ایم. سرویس شادبوم بر اساس چند محور خدمات را ارائه می کند که در سایت shadboom.com به آن‌ها اشاره شده است.

قاسم زاده توضیح داد: فاز اول شادبوم را برای محتواهای آموزشی و کمک آموزشی که به صورت VOD هستند، راه اندازی کردیم که مبنای درآمدزایی آن نیز بر اساس ترافیک است که با تولیدکننده تقسیم می‌شود. زمانی که بخواهیم بر اساس ترافیک پول دریافت کنیم، هزینه ترافیک را باید از اپراتور بگیریم و به تولیدکننده بدهیم.

او ادامه داد: در این مسیر توانستیم همراه اول را با خود همراه کنیم تا هزینه را به تولیدکننده برگرداند؛ اما ایرانسل به عنوان یکی از اپراتورهای کشور هنوز با ما همکاری کامل نکرده است. در حال رایزنی هستیم و پیشرفت ‎هایی داشته ایم، اما هنوز این بخش برای ایرانسلی‌ها فعال نشده است. 

مسئول روابط عمومی نرم افزار شاد افزود: ما در ابتدا بر اساس آمار کاربران شاد، به دو اپراتوری که بیشترین مصرف کننده را در این پلتفرم داشتند، پیشنهاد همکاری دادیم. اگر ایرانسل همراه شود، جمعیت زیادی از مصرف کننده‌های این خدمات می‌توانند به این بخش متصل ‌شوند و از امکانات آن استفاده کنند. بقیه مصرف کنندگان هم که از اینترنت خانگی و سایر اینترنت ها استفاده می‌کنند، به مرور دسترسی برایشان باز می‌شود.

او یادآور شد: شادبوم از مرداد امسال راه اندازی شده است و از آن زمان، هم از سوی وزارت آموزش و پرورش هم از پشتیبانی فنی شاد در تلاش هستیم تا این همکاری اتفاق بیفتد؛ اما اطلاعی از این که چه زمانی از سوی ایرانسل شاهد این همکاری باشیم، نداریم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها