کد خبر: 588742
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۰:۰۰
| |

محمدتقی نقدعلی، نماینده مجلس:

اگر 4 انگل اقتصادی را هم در ملأعام اعدام کنیم تورم کنترل می‌شود!

نماینده خمینی شهر در مجلس گفت: آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و تورم کنترل می شود.

اگر 4 انگل اقتصادی را هم در ملأعام اعدام کنیم تورم کنترل می‌شود!
کد خبر: 588742
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۲:۰۰:۰۰

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از اعدام جوانی که فریب خورده ولیکن جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است به هیچ وجه خشنود نیستیم گفت: ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و تورم کنترل می شود.

به گزارش ایسنا، محمدتقی نقدعلی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز یکشنبه (۴ دی ماه) مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، گفت: همانطور که چندی پیش در جلسه غیرعلنی حضورتان عرض کردم با وجود اینکه با اقدامات انقلابی شما مشکل آب در بسیاری از نقاط کشور به شکل ضربتی حل شد، اما هنوز مشکل آب شرب و کشاورزی استان اصفهان باقی مانده و استمرار بارگذاری های گذشته و طرح های جدید جمعیتی،‌ گردشگری و صنعتی می تازد و برنامه هایی که توسط وزارت نیرو ارائه شده است شاید در بلندمدت بخشی از مشکل را حل کند، ولی هیچ اقدام عاجلی که بخشی از مشکل را حل نماید ملاحظه نکرده ایم.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در خصوص آب اصفهان تدبیر کنید، عنوان کرد: کشاورزی ما نابود شد و کشاورزان ما مستحق زکات شدند.

قرارگاه اقتصادی در کشور تشکیل شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در رابطه با مباحث اقتصادی، ‌تورم دلار،‌ ارز و سکه با بیان اینکه امروز سکه َنقل محافل شده است، خطاب به رئیس جمهور،‌ سران اقتصادی قوا و شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: امروز صبح تاکنون مسیر حل مشکل از طریق سیاست های صحیح از سوی کمیسیون ها و نمایندگان و بانک مرکزی و وزیر اقتصاد بیان شد، تو را به خدا یک قرارگاه اقتصادی تشکیل دهید.

نقدعلی افزود: آقای رئیس جمهور، چرا باید فروش نفت و میعانات که در این شرایط تحریم به یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه رسیده است، تاثیرش را بر سفره مردم نگذارد؟ این اسکنجبین رونق و فروش نفت و دیپلماسی اقتصادی با همسایگان را زهر بی تدبیری و عدم قاطعیت به کام مردم تلخ کرده است.

اگر انگل های اقتصادی اعدام شوند تورم کنترل خواهد شد

وی با بیان اینکه از اعدام جوانی که فریب خورده ولیکن جرم مرتکب شده و حکم شرعی و قانونی او اعدام است گریزی نداریم اما به هیچ وجه خشنود نیستیم و آن را مبارک نمی دانیم، بیان کرد:‌ هرچند برخی رسانه ها با جعل خبر چنین مطلبی را به ما نسبت می دهند، اما ای مجلس، ای قوه قضائیه و ای دولت؛ آیا وقت آن نرسیده که چهار نفر از انگل هایی که در فضای اقتصادی خون مردم را در شیشه می کنند در ملأ عام و در اسرع وقت به دار مجازات بیاویزیم؟ به خدا اگر چنین کنیم و مفسدین اصلی اقتصادی را همانند محاربین اغتشاشات به دار مجازات بیاویزیم امید و اعتماد جدید در دل مردم ایجاد خواهد شد و فضای دزدی و سوداگری اقتصادی فروکش کرده و تورم کنترل خواهد شد.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی در رابطه با مساله حجاب اظهار کرد:‌ امروز از طرف ۲۰۰ شهرستان ۲۰۰ طومار با ۵۰۰ هزار امضا و ۲۵ طومار از سطح شهر تهران با ۱۰۰ هزار امضا برای مطالبه گری در خصوص کم کاری نهادهای مختلف در برخورد با هنجارشکنی و بی حجابی به دست نمایندگان رسیده است که یکی از این طومارها همین طومار بزرگ با هزاران امضا از شهرستان خمینی شهر و استان اصفهان است.

نقدعلی در ادامه خطاب به نمایندگان تاکید کرد:‌ اگر قانونگذاری لازم است قانونگذاری کنید،‌حجاب قانون کشور است و تخلف از آن قانون شکنی است و هیچ توجیهی برای قانون شکنی پذیرفته نیست، چراکه دشمن حجاب را به عنوان سنگر اول در نظر گرفته است. قوه قضائیه و ۳۲ نهادی که در حجاب کوتاهی کردید سامانه ناظر را فعال کنید. چه توجیهی دارد کارمندی که از نظام حقوق می گیرد حجاب را رعایت نکند. هر رئیسی که در اداره، شرکت و در موسسه ای که از نظام حقوق می گیرد کوتاهی کرد و در بحث هنجارها قصور کرد او را عزل کنید.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یادآور شد: امروز تمام اسباب برای کار به دست ماست و اگر اندکی اتحاد و همکاری سه قوه نظام مندتر و قوی تر باشد می توانیم بر مشکلات غالب شویم و توطئه دشمن که القای ناامدی در بین مردم است خنثی کنیم. این موضوع بدون جدیت و کار جهادی حاصل نمی شود.

نماینده خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی تشکیل قرارگاه واحد اقتصادی و فرهنگی با همدلی قوا را تنها راه حل مشکل دانست و خاطرنشان کرد:‌ از تفرقه و متهم سازی یکدیگر بپرهیزیم و قصور و کم کاری خودمان را به خصوص در مورد مالیات بر عایدی سرمایه و خلق پول از هیچ که امروز به جان اقتصاد افتاده است، بپذیریم که با تجربه ای که در فروش نفت در این شرایط تحریم، کرونا، بیمه سلامت ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر و کاهش استقراض از بانک مرکزی، حذف رانت ارز ۴۲۰۰ و کارهای شاخص دیگر ما می توانیم مشکلات را حل کنیم و فقط اتحاد و همدلی است.

نقدعلی همچنین با انتقاد از تبعیض در پرداخت ها یادآور شد: چرا باید در یک شهرستان یا استان بین یک اداره تا اداره دیگر تا ۲۰ میلیون تومان تفاوت پرداخت وجود داشته باشد. چه کسی باید قصه تبعیض در پرداخت حقوق را اصلاح کند و تا کی باید نیروهای شرکتی به واسطه شرکت ها حقشان پایمال شود. ما در این مجلس تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را تصویب کردیم. جزئیات این قانون چه زمانی به مجلس خواهد آمد؟

وی در پایان گفت:‌ به محض اینکه می آییم یکی در تهران هستیم اما بلافاصله به حوزه انتخابیه مراجعت می کنیم. هیات رئیسه مجلس در این خصوص تدبیر کند و با تعامل و همکاری دولت مشکلات را حل کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها