کد خبر: 588684
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۹:۰۰:۵۷
| |

توصیه اقتصادی روزنامه کیهان به مردم:

دلار و سکه نخرید، حباب بزرگ دارد و به‌زودی می‌ترکد

روزنامه کیهان نوشت: دلار 39هزار تومانی و سکه 20میلیون تومانی با کدام منطق؟ آیا واقعا این نرخها برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ بر این اساس بعید نیست هر لحظه این حباب‌ها بترکد و خریداران با زیان سنگین مواجه شوند.

دلار و سکه نخرید، حباب بزرگ دارد و به‌زودی می‌ترکد
کد خبر: 588684
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۴ ۱۹:۰۰:۵۷

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «حباب بزرگ در بازار ارز مردم فریب نرخ‌سازی‌ها را نخورند» به بررسی وضعیت بازار سکه و ارز پرداخته و به مردم هشدار داده دلار و سکه نخرند چون «حباب بزرگ» دارد و این حباب به زودی می‌ترکد!

به گزارش کیهان، از قدیم الایام معروف است که هر سربالایی یک سرازیری دارد. شاید این جمله یا ضرب‌المثل مشهور را بتوان مصداق این روزهای بازار سکه و ارز دانست. دلار 39هزار تومانی و سکه 20میلیون تومانی با کدام منطق؟ آیا واقعا این نرخها برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ واقعیت این است که اولا وضعیت ارزی کشور هم به گفته مسئولان و فعالان بازار ارز و هم به اعتبار آمارهای معاملاتی سامانه نیما مطلوب است. ثانیا تجربه نشان داده قیمت ارز و یا شاخص بورس در دوره‌هایی که به شکل هیجانی بالا رفته پس از مدتی با افت معناداری همراه بوده است. 

این روزنامه در پایان تاکید کرده است: براساس اعلام دیروز شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز هر قطعه سکه امامی نزدیک به دومیلیون و 700هزار تومان حباب دارد. همچنین هر قطعه نیم سکه سه میلیون و 756هزار تومان،هر قطعه ربع سکه 4میلیون و 951هزار تومان و هر سکه گرمی 2میلیون و 200هزار تومان حباب قیمتی دارد. بر این اساس بعید نیست هر لحظه این حباب‌ها بترکد و خریداران با زیان سنگین مواجه شوند. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها