کد خبر: 588186
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۵۵:۱۹
| |

شاخص بورس تهران 8 هزار و 813 واحدی کاهش یافت

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با کاهش 8813 واحد همراه شد.

شاخص بورس تهران 8 هزار و 813 واحدی کاهش یافت
کد خبر: 588186
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۱۵:۵۵:۱۹

بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند ریزشی قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با کاهش 8 هزار و 813 واحدی نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و 492 هزار و 95 واحد رسید.

به گزارش فارس، همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با 906 واحد کاهش نسبت به روز قبل به رقم 442 هزار و 398 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 5 میلیون و 521 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 8.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 392 هزار فقره معامله و به ارزش 5 هزار و 360 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه شاخص‌های بورس قرمز شدند، به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 59 صدم درصد کاهش یافتند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن نسبت به روز قبل 2 دهم درصد عقب‌نشینی داشتند.ن

شاخص آزاد شناور 61 صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 73 صدم درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 41 صدم درصد کاهش یافت.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی‌مس ایران، هلدینگ معدنی خاورمیانه، گل‌گهر، پالایش نفت اصفهان و پالایش نفت تهران بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با 11 واحد کاهش به رقم 19 هزار و 63 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم در فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 37 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 362 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 6.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 262 هزار معامله و به ارزش 8 هزار و 772 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز در فرابورس ایران نمادهای پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو بیشترین اثر افزایشی در شاخص را داشتند و نمادهای پتروشیمی تندگویان، پالایش نفت شیراز، فولاد غدیر ایرانیان، فرابورس ایران و بانک دی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

از دلائل کاهش شاخص بورس در روز جاری می‌توان به برنامه دولت برای افزایش نرخ سود بانکی اشاره کرد که اعلام شده و همچنین نوسانات نرخ ارز باعث چشم‌انداز غیرشفاف در بازار شده است. به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس همراه با ریسک و نوسان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها