کد خبر: 588066
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۰:۵۹
| |

روزنامه ایران شاکی شد؛ افزایش قیمت دلار کار دولت سیزدهم نیست!

روزنامه ایران نوشت: همزمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، دولت متهم شد برای تأمین کسری بودجه به دنبال افزایش نرخ ارز است. این درحالی است که مسئولان ذیربط دولت سیزدهم بارها این موضوع را تکذیب کرده‌اند.

روزنامه ایران شاکی شد؛ افزایش قیمت دلار کار دولت سیزدهم نیست!
کد خبر: 588066
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۹ ۲۱:۵۰:۵۹

با افزایش اعتراض‌ها به سیاست‌های اقتصادی و افزایش قیمت ارز و شائبه دخالت دولت در این موضوع به منظور جبران کسری بودجه، روزنامه دولت در مقام پاسخگویی برآمده و آن را «بازی سیاسی مخالفان دولت با گرانی دلار» دانست! این روزنامه مدعی شد دولت برای کسری بودجه قیمت دلار را افزایش نداده است. 

به گزارش ایران، طی هفته‌های اخیر و همزمان با افزایش نرخ ارز در بازار آزاد، اتهام‌های متعددی درخصوص تأمین کسری بودجه از محل افزایش نرخ ارز به دولت سیزدهم مطرح شده است، همان اتهامی که در دوره‌های قبل نیز هرگاه نرخ ارز رو به صعود می‌گذاشت مطرح می‌شد. منتقدان اعتقاد دارند با توجه به کسری بودجه سال‌جاری که از سوی رئیس سازمان برنامه و بودجه 200 هزارمیلیارد تومان اعلام شده است، دولت از افزایش نرخ ارز استقبال می‌کند تا از اختلاف میان ارز رسمی و آزاد بخشی از کسری بودجه خود را تأمین کند.این درحالی است که مسئولان ذیربط دولت سیزدهم بارها این موضوع را تکذیب کرده‌اند. 

نگارنده در ادامه تاکید کرده است: جدای از رد این موضوع ازسوی دولتمردان، بررسی واقعیت‌ها و عملکرد بودجه سال‌جاری نیز نشان می‌دهد که دولت برای تأمین کسری بودجه خود سراغ بازار ارز نرفته است. درعین حال با توجه به آثار مخرب افزایش نرخ ارز بر بخش‌های مختلف اقتصاد، همواره ثبات و جلوگیری از نوسانات ارزی یکی از سیاست‌های مهم دولت اعلام شده است. همچنین ​نهادهای نظارتی از جمله دیوان محاسبات و مجلس در گزارش‌های 6 ماهه خود سلامت بودجه 1401 را تأیید کرده اند.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها