کد خبر: 587481
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۲۰:۱۸:۱۳
| |

رئیسی:

کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد که به حل مشکلات کمک می کند

رئیس جمهور گفت: کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد و اگر از این فرصت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ کار در حوزه اشتغال زایی و سرمایه گذاری به دست افسران جنگ اقتصادی انجام می‌شود.

کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد که به حل مشکلات کمک می کند
کد خبر: 587481
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۲۰:۱۸:۱۳

ابراهیم رئیسی، در سفر به خراسان جنوبی و در نشست طلایه داران پیشرفت ایران ویژه فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی به صحبت پرداخت.

به گزارش ایسنا، صحبت های رئیس جمهور در این نشست را می خوانید:

*دولت باید با فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و کارآفرینان صحبت کند تا راه هموار شود.

*این نشست‌ها برای همواره شدن مسیر برای شروع کارهای علم پایه و دانش بنیان خواهد بود و اینکه در این حوزه اتفاقی نیفتد و یا اتفاق متناسب با خواسته‌ها رخ ندهد خواسته ما نیست.

*کار با گفتن در یک جلسه تمام نمی‌شود و موضوعات را باید به عنوان یک مسئله پیگیری کنیم و اینکه تنها به یک مسئول و مدیرکل ارجاع دهیم راضی کننده نیست.

*کشور ظرفیت‌های مختلف و ثروت عظیم دارد و اگر از این فرصت استفاده کنیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود؛ کار در حوزه اشتغال زایی و سرمایه گذاری به دست افسران جنگ اقتصادی انجام می‌شود.

*دشمن نمی‌خواهد ما در حوزه اقتصادی به نتایج مطلوب برسیم. شورای معادن استان را تشکیل دهید و موانع پیش رو در رونق صادرات سنگ را بررسی کنید.

*شاید به واسطه خشکسالی تنها بتوانیم چند محصول را کشت و تولید کنیم ولی زنجیره این محصولات از تولید تا فرآوری و صادرات را باید تکمیل کرد، اقتصاد معدن می‌تواند در جامعه تولید قدرت کند.

*در مجموع فعالیت‌های اقتصادی و تولید برای کشور تولید قدرت می‌کند. در حوزه معدن باید زیر ساخت‌هایی چون آب و برق و راه انجام شود و این مورد نیز با بخشنامه قابل انجام است.

*مانند رزمندگان دفاع مقدس نیاز به کار شبانه روزی داریم و بخش خصوصی و تعاون در اقتصاد باید فعال و از آن حمایت شود.

*حقوق دولتی معادن نیز بر اساس استخراج می‌تواند قائل بررسی شود و این مورد باید به صورت کارشناسی انجام شود. اینکه بخش خصوصی می‌گوید نیاز به نقدینگی و سرمایه در گردش داریم حرف حق است و باید مد نظر قرار گیرد.

*هر کالایی که تولید داخل استانی دارد دستگاه‌های اجرایی نباید از خارج خریداری کنند و برخی از استان‌های کشور در حوزه صنایع تبدیلی توازن ندارند؛ درست است که با قیمت دستوری مشکل حل نمی‌شود، اما باید بررسی کنیم که چه باید کرد.

*سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده در این زمینه می‌تواند کمک کننده باشد و این موارد نیاز به کار کارشناسی دقیق دارد.

*بنده در این زمینه هیچ اطلاع و تخصصی ندارم، اما با توجه به تفاوت نظرات مسئولان مربوطه را مکلف می‌کنم که با همفکری فعالان این بخش و کارشناسان موضوع را بررسی و تصمیم کارشناسانه و دقیقی بگیرند که به صلاح و منافع کشور باشد.

*به گفته وزیر راه و شهرسازی تنها ۱۲ کیلومتر از احداث این جاده باقی مانده و تکمیل آن در اولویت قرار خواهد گرفت.

*توجه فعالان اقتصادی خراسان جنوبی نسبت به اشتغال بانوان بویژه بانوان کم توان بسیار پسندیده و ارزشمند است و دولت با تمام وجود از آن حمایت خواهد کرد.

*بر اساس آمارها و شاخص‌ها استان خراسان جنوبی جزء امن‌ترین و کم‌جرم‌ترین استان‌های کشور است. این امر نشات گرفته از فرهنگ دینی و اخلاق مردم این استان اعم از سنی و شیعه، شهرنشین و روستانشین است که بسیار سرمایه عظیمی محسوب می‌شود که موجب تضمین سرمایه‌گذاری در این استان نیز شده و باید این سرمایه ارزشمند را حفظ کرد.

*در سفر به برخی کشورهای همسایه به عدم شناخت درست ظرفیت‌های اقتصادی ایران اذعان داشتند. خوشبختانه طی این مدت از سوی وزارت صمت چندین دفتر تجاری در کشورهای همسایه ایجاد شده که برای شناخت ظرفیت‌ها بسیار مؤثر است و می‌تواند بسیار کارساز باشد.

*امروز کشور نیازمند یک حرکت جهادی است و همانطور که مجاهدت رزمندگان در دفاع مقدس کشور را از تعدی بیگانگان حفظ کرد، فعالان اقتصادی هم باید در مقابل جنگ اقتصادی جهادی عمل کنند. این حرکت جهادی حتماً از طرف دولت مورد حمایت است و مجموعه دولت باید با تلاش شبانه‌روزی موانع را از پیش پای فعالان اقتصادی برطرف کنند.

*خوشبختانه امروز در بسیاری از حوزه‌ها سرمایه‌گذار، کارآفرین و فعال اقتصادی داریم و فقط باید موانع پیش پای فعالیت آنها را برداریم.

*خواسته‌ام از شما این است که برخلاف خواست دشمن با اندیشه و انگیزه بالا و عقیده راسخ به شعار "ما می‌توانیم"  حرکت کنید، کما اینکه کارهای بزرگی به دست توانای جوان‌های عزیز و فعالان اقتصادی تا به امروز انجام شده و یقین دارم با این بینش و نگرش برکات الهی نیز شامل حال ما خواهد شد و آینده بسیار درخشانی برای اقتصاد، تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان پیش روی ماست.

*ان‌شاالله با فعالیت جهادی و انقلابی و با توجه به ظرفیت‌های این استان روزی را شاهد باشیم که در این استان بیکار وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها