کد خبر: 587180
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۵:۵۰:۰۳
| |

شکایت روزنامه دولت از افزایش قیمت خودرو؛ مجلس و «دلالان» مقصرند!

روزنامه دولت نوشت: دلالان بازار از تمام ابزارهای خود استفاده کردند تا بازار خودرو را دچار به‌هم‌ریختگی و عطش خرید خودرو را در بین مردم بیشتر کنند که البته تا حدودی هم موفق بودند.

شکایت روزنامه دولت از افزایش قیمت خودرو؛ مجلس و «دلالان» مقصرند!
کد خبر: 587180
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۳ ۱۵:۵۰:۰۳

روزنامه دولتی ایران از افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر شکایت کرده و این افزایش قیمت را به گردن «دلالان» و «مجلس» به دلیل عدم تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه انداخته است!

به گزارش ایران، طی هفته‌های اخیر و به رغم افزایش تولید خودرو، قیمت این محصول تولید داخل در بازار همچنان افزایشی است. طی این مدت فعالان و دلالان بازار از تمام ابزارهای خود استفاده کردند تا بازار خودرو را دچار به‌هم‌ریختگی و عطش خرید خودرو را در بین مردم بیشتر کنند که البته تا حدودی هم موفق بودند. مسأله دیگری که بر بازار خودرو اثر مستقیم گذاشت، نرخ ارز است. از آنجا که کشور در شرایط تحریم به سر می‌برد و این روزها کشورهای متخاصم با ایجاد انواع و اقسام بن‌بست‌ها به دنبال تضعیف اقتصاد ایران هستند، طبیعی است که قیمت ارز افزایشی شود.

نویسنده در ادامه یادآور شده است: اما نکته دیگری که روز گذشته وزیر صمت از آن به عنوان نکته کلیدی در چرایی افزایش قیمت خودرو پرده برداشت، عدم اجرای طرح مالیات بر عایدی سرمایه بود. این طرح بیش از 10 سال است که در مجلس مانده و تنها کلیات آن در 5 خرداد سال گذشته تصویب شد. به موجب این طرح و در صورت تصویب جزئیات آن طبق مدت تملک، اگر فردی طلا، ارز، مسکن و خودرو خریداری و سپس اقدام به فروش آن کند، باید از محل سود این معامله، بخشی را به عنوان مالیات پرداخت کند. بر این اساس در بخش خودرو آمده است نگهداری انواع خودرو در کمتر از یکسال معادل ۳۰ درصد مشمول مالیات می‌شود و در صورت نگهداری بیش از یکسال، سالانه ۱۰ واحد درصد از نرخ کم و مالیات مربوطه از سال چهارهم به بعد با نرخ ثابت صفر درصد محاسبه می‌شود. این اتفاق باعث خداحافظی بازار با خرید و فروش دلال گونه خودرو می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها