کد خبر: 585211
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۰:۰۶
| |

روزنامه دنیای اقتصاد:

جامعه فاقد هویت ملی قابل اتکا، عملکرد اقتصادی قابل دفاع هم ندارد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: جوامعی که فاقد هویت ملی قابل اتکا هستند، نتوانسته‌اند عملکرد اقتصادی قابل دفاعی ارائه دهند.

جامعه فاقد هویت ملی قابل اتکا، عملکرد اقتصادی قابل دفاع هم ندارد
کد خبر: 585211
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۰ ۱۶:۳۰:۰۶

روزنامه دنیای اقتصاد هویت ملی را عاملی مهم برای ملت‌سازی دانسته و تاکید کرده جوامعی که هویت ملی قابل اتکا نداشته باشند، نمی‌توانند عملکرد اقتصادی قابل دفاع ارائه دهند.

به گزارش دنیای اقتصاد، دولت‌سازی فرآیندی بنیادی برای هر جامعه است. دولت‌ها برای آنکه قادر باشند دوام بیشتری به حکمرانی خود بدهند، باید پروژه ملت‌سازی را به نحو قابل قبولی اجرا کنند. هویت ملی عاملی تاثیرگذار برای انجام ملت‌سازی است. داشتن هویت ملی به معنی به رسمیت شناخته شدن است. هر میزان افراد بیشتری به این باور برسند که به رسمیت شناخته شده‌اند، احساس تعلق خاطر آنها به جامعه افزایش می‌یابد و زمینه برای تقویت هویت ملی برقرار می‌شود. از یکسو، هرچه اعضای جامعه به لحاظ اقتصادی در تنگنای بیشتری قرار بگیرند، به مرور زمان میزان وابستگی آنها به هویت ملی کاهش می‌یابد. از طرف دیگر در جامعه‌ای که هویت ملی آن تضعیف شده باشد، دیگر نمی‌توان انتظار داشت افراد جامعه برای اعتلا و پیشرفت کشور خود، از تمام توان خود بهره ببرند.

دنیای اقتصاد در پایان تاکید کرد است: چنین جامعه‌ای تهی از انگیزه، فداکاری و امید به آینده است، بنابراین جوامعی که فاقد هویت ملی قابل اتکا هستند، نتوانسته‌اند عملکرد اقتصادی قابل دفاعی ارائه دهند. از سوی دیگر کشورهایی مانند ژاپن، چین، آلمان و...که توانسته‌اند هویت ملی مستحکمی پدید آورند، در زمینه عملکرد اقتصادی نیز موفق بوده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها