کد خبر: 584666
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۰:۳۸
| |

روزنامه رسالت:

تا وقتی اقتصاد کشور چنین است، کالابرگ پانسمان موقت هم نیست

روزنامه رسالت نوشت: تا زمانی که اقتصاد کشور به این شکل است شاید طرح‌هایی همچون طرح کالابرگ الکترونیکی در کوتاه‌مدت مؤثر باشد اما در طولانی مدت این طرح‌های اقتصادی برای حل مشکل مردم تأثیر چندانی ندارد.

تا وقتی اقتصاد کشور چنین است، کالابرگ پانسمان موقت هم نیست
کد خبر: 584666
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ۱۴:۵۰:۳۸

روزنامه اصولگرای رسالت در گزارشی با عنوان «پانسمان موقت زخم‌های اقتصاد» از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی انتقاد کرده و آن نشان‌دهنده فقیرتر شدن جامعه ایرانی دانسته است.

به گزارش رسالت، اخیرا سخنگوی اقتصادی دولت از اجرای طرح آزمایشی کالابرگ الکترونیکی دریکی از استان‌ها خبر داده و حالا سؤال این است که این طرح درنهایت می‌تواند کاهش قیمت کالاهای اساسی را برای قشرهای متوسط و پایین جامعه به دنبال داشته باشد؟

نویسنده با بیان این مقدمه نوشته است: عمده مخالفان این طرح، اجرای آن را نشانی از فقیرتر شدن جامعه ایرانی می دانند، چون به باور آن ها، تنها در زمان جنگ و به دلیل شرایط خاص جنگی، مردم در کشور کالای کوپنی را تجربه کرده بودند. علاوه بر حس روانی منفی ناشی از این مسئله تجربه چند سال توزیع کالای کوپنی در ایران هم موجب شده تا بسیاری از آغاز دوباره این دوران ترس داشته باشند.

در این گزارش همچنین اشاره شده است: اکنون نباید ازنظر دور داشت بسیاری از شهروندان ساکن روستاها و مناطق دورافتاده و ایرانیان بی شناسنامه در عمل نمی توانند از این طرح استفاده کنند و آمارهای غیررسمی از وجود نزدیک به یک میلیون شهروند بی شناسنامه در سراسر کشور حکایت دارد !

در پایان نیز تاکید شده است: کارشناسان اقتصادی تأکیددارند تا زمانی که اقتصاد کشور به این شکل است شاید طرح هایی همچون طرح کالابرگ الکترونیکی در کوتاه مدت مؤثر باشد اما در طولانی مدت این طرح های اقتصادی برای حل مشکل مردم تأثیر چندانی ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها