کد خبر: 584429
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۰:۴۶
| |

روزنامه دنیای اقتصاد خبر داد:

ارائه اینترنت طبقاتی؛ فریلنسرها دسترسی خاص می‌گیرند

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: بر اساس آیین‌نامه طرح حمایت از کسب‌وکارهای مجازی تنها برخی از فریلنسرها که هویت و نوع فعالیت‌شان تایید شود، می‌توانند از دسترسی خاصی به اینترنت بهره‌مند شوند.

ارائه اینترنت طبقاتی؛ فریلنسرها دسترسی خاص می‌گیرند
کد خبر: 584429
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۶ ۱۹:۲۰:۴۶

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارشی از ارائه اینترنت طبقاتی به بخشی از فریلنسرها با شرط و شروط خبر داده است.

به گزارش دنیای اقتصاد، با تشدید فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی پرکاربر در دو ماه گذشته، کسب‌وکارها متحمل ضررهای هنگفتی شدند و دولت برای جبران این آسیب‌ها، طرحی برای حمایت از کسب‌وکارهای مجازی ارائه کرد؛ طرحی که بهره‌مندی از آن منوط به فعالیت کسب‌وکارها در پلتفرم‌های داخلی بود. حالا کارگروه اقتصاد دیجیتال آیین‌نامه‌ای را ذیل این طرح و برای حمایت از فریلنسرها تعریف کرده است که از مفاد آن پیداست این حمایت هم چندان شمولیت کاملی ندارد. بر اساس این آیین‌نامه تنها برخی از فریلنسرها که هویت و نوع فعالیت‌شان تایید شود، می‌توانند از دسترسی خاصی به اینترنت بهره‌مند شوند. آن‌طور که پیداست دولت با تصویب این آیین‌نامه می‌خواهد یک قدم دیگر در جهت طبقاتی کردن اینترنت بردارد.

نویسنده دنیای اقتصاد با بیان این نکته که «آزادکاران در صورت احراز هویت و اعتبارسنجی از حمایت دولت برخوردار می‌شوند» یادآور شده است: با این حال به نظر می‌رسد آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها تنها یک اقدام مثبت و عملی در جهت تسهیل فعالیت و درآمدزایی این افراد نباشد، بلکه به نظارت بیشتر دولت بر چنین مشاغلی منجر شده و اهداف دولت در جهت کوچ اجباری به پلتفرم‌های داخلی و دریافت مالیات از فریلنسرها را تامین کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها