کد خبر: 583918
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۵:۲۸:۲۸
| |

​دبیر کل کانون صرافان:

عملیات خاصی برای کاهش نرخ دلار به زیر ۳۰ هزار تومان انجام نشده است

​دبیر کل کانون صرافان گفت: عملا عملیات خاصی جهت کاهش نرخ دلار به زیر کانال ۳۰ هزار تومان صورت نگرفته است.

عملیات خاصی برای کاهش نرخ دلار به زیر ۳۰ هزار تومان انجام نشده است
کد خبر: 583918
|
۱۴۰۱/۰۹/۰۲ ۱۵:۲۸:۲۸

قیمت ارز در بازار همچنان بالای 30هزار تومان معامله می شود، دبیر کانون صرافان معتقد است برای کاهش نرخ ارز به زیر این قیمت هیچ عملیات و برنامه خاصی صورت نگرفته است.

به گزارش ایسنا، کامران سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز اظهار کرد:

*قیمت‌ دلار در بازار فعلا در اواسط کانال ۳۵ هزار تومان با جدیت ایستادگی کرده است و علیرغم کاهش خرید مردم و خلوت شدن صرافی‌ها، شاهد کاهش  مدنظر ارز نبوده‌ایم. 

*ظاهرا بازار ارز می‌خواهد خود را در کانال ۳۵ هزار تومان به تثبیت برساند. عملا عملیات خاصی برای کاهش نرخ دلار به زیر ۳۰ هزار تومان صورت نگرفته است.  

*خبر انتشار اوراق ارزی زمانی اعلام شد که دلار در کانال ۳۴ هزار تومان به ۳۵ هزار تومان بود و علی رغم این کار، دلار در کانال ۳۵ هزار تومان خود را تثبیت کرده است. باید آمار دقیقی از مقدار استقبال از این انتشار و حجم خرید اوراق ارزی منتشر شود تا بتوانیم درباره موفقیت یا عدم موفقیت انتشار این اوراق نظر بدهیم. 

*نکته قابل تامل، عدم افزایش نرخ ارز با انتشار اوراق ارزی است؛ البته انتظار کاهش نرخ را آنچنان که توقع می‌رفت برآورده نکرده است، زیرا حداقل انتظار از این عرضه این بود که نرخ دلار به کانال قبلی خود که حدود ۳۲ هزار تومان بود بازگردد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها