کد خبر: 583221
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۵:۱۰:۱۲
| |

روزنامه جهان صنعت:

محدودیت اینترنت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده

روزنامه جهان صنعت نوشت: محدودیت اینترنت بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده است.

محدودیت اینترنت بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده
کد خبر: 583221
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۹ ۱۵:۱۰:۱۲

روزنامه جهان‌ صنعت گزارشی به بهانه تداوم محدودیت و مسدودسازی شبکه‌های اجتماعی گزارشی از خسارت‌های میلیاردی فیلترینگ دارد. این روزنامه این خسارت را ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرده است.

به گزارش جهان صنعت، آمارهای مختلف منتشرشده از خسارت‌های مالی توسط نهادها، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف گواه زیان‌های جدی واردشده به اقتصاد دیجیتالی (بابت فیلترینگ) است. رئیس مرکز بهبود محیط کسب‌و‌کار اتاق بازرگانی ایران گفت: محدودیت ۲ ماهه اینترنت بیش از ۱۵۰هزار میلیارد تومان به کسب‌و‌کارها خسارت زده است. به گفته «محسن عامری» با قرار گرفتن «اینستاگرام» و «واتساپ» به لیست شبکه‌های اجتماعی فیلترشده، عملا هیچ شبکه اجتماعی بین‌المللی در اختیار کسب‌وکارها نیست.

او با اشاره به اینکه تا یک هفته آینده دو ماه است که با محدودیت اینترنت در اتصال به شبکه‌های اجتماعی مواجه هستیم، گفت: «بالغ بر ۵۰ میلیون کاربر ایرانی از این شبکه‌ها استفاده می‌کردند. همچنین براساس گزارش مراجع تخصصی، ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار کسب‌وکار در شبکه‌هایی مثل اینستاگرام فعالیت می‌کردند.» به گفته او براساس همین آمار تا ۳ میلیون کسب‌وکار در این شبکه‌ها اطلاع‌رسانی می‌کردند و معیشت حدود ۹ میلیون نفر از شهروندان به شبکه‌های اجتماعی وابستگی داشت. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها