کد خبر: 583084
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۳:۱۰:۱۴
| |

روزنامه جام‌جم:

شکست اخذ مالیات از خانه‌های خالی؛ طرح از ابتدا منحرف شده بود

جام جم نوشت: اخذ مالیات از خانه‌های خالی تقریبا به شکست انجامیده‌ است.

شکست اخذ مالیات از خانه‌های خالی؛ طرح از ابتدا منحرف شده بود
کد خبر: 583084
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۸ ۱۳:۱۰:۱۴

روزنامه جام جم در گزارشی از شکست طرح مالیات از خانه‌های خالی خبر داد و نوشت این طرح در ابتدای کار در شناسایی خانه‌های خالی نیز منحرف شده بود.

به گزارش جام جم، اخذ مالیات از خانه‌های خالی تقریبا به شکست انجامیده‌ است. طرحی که سال‌ها بود به عنوان ابزاری برای کاهش فعالیت‌های سوداگرانه در بازار مسکن مورد تاکید قرار می‌گرفت و در باب قانون شدن آن، اختلاف نظرات بسیاری شنیده می‌شد. در دوره‌ای می‌گفتند دلالان اجازه تبدیل این راهکار به قانون را نمی‌دهند و در روزهایی دیگر از قدرت بانک‌ها برای برچیدن مالیات بر خانه‌های خالی گفته می‌شد. سرانجام این طرح به قانون تبدیل شد ولی در نهایت اتفاق خاصی در بازار مسکن رخ نداد که هیچ، وضعیت هم بدتر شد.

در ادامه این گزارش آمده است: درآمد حاصل از مالیات بر واحدهای مسکونی خالی از سکنه در هفت ماه امسال فقط یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده‌است.نکته جالب‌تر اینجاست که به گفته مسئولان رسمی دولت، تا به امروز آمار ۵۲۰ هزار خانه خالی به سامانه امور مالیاتی داده شده اما مشخص نیست چه تعداد از این واحد‌ها واقعا خالی هستند به نحوی که صاحبان ۲۱۶هزار از این تعداد منازل شناسایی شده، اعتراض خود را ثبت کردند که اعتراض‌شان درست بود. این اشتباه یعنی انحراف بزرگ در شناسایی خانه‌های خالی!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها