پیش‌بینی اقتصاددان‌ها از افزایش بیشتر تورم در آمریکا

اقتصاددانان آمریکایی معتقدند تورم آمریکا در آینده افزایش پیدا می‌کند.

پیش‌بینی اقتصاددان‌ها از افزایش بیشتر تورم در آمریکا
کد خبر: 582657
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۰۹:۱۲:۴۸

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند تورم در آمریکا طی سال آینده میلادی از رکورد ماه گذشته هم فراتر رود و ادامه افزایش نرخ بهره بانک مرکزی نگرانی درمورد رکود اقتصاد را بالا ببرد.

به گزارش تسنیم، پیش‌بینی شاخص هزینه‌کرد فردی که شاخص تورم مورد علاقه فدرال رزرو آمریکاست برای تمام فصل‌های سال آینده افزایش‌یافته است. اما به‌طورکلی اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند از فشار افزایش قیمت‌ها طی سال آینده میلادی کاسته شود و تورم در پایان سال به‌خاطر ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی به متوسط 2.8 درصد برسد.

این آمار  براساس نظرسنجی از 60 تا 65 اقتصاددان بین چهارم تا یازدهم نوامبر صورت‌گرفته است. این اقتصاددان‌ها پیش‌بینی نرخ تورم هسته که شامل هزینه مواد غذایی و انرژی نمی‌شود را هم‌ بالا برده‌اند. احتمال رکود اقتصاد طی سال آینده میلادی هم رو به‌ افزایش بوده و از 60 درصد ماه اکتبر به 65 درصد رسیده‌است.

انتظار می‌رود نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا در سه‌ماهه اول سال آینده میلادی بین 4.75 تا 5 درصد باشد. پیش‌بینی می‌شود این بانک روند کاهش نرخ بهره را در سه‌ماهه پایانی سال آینده آغاز کند.

به‌نظر می‌رسد تورم در آمریکا بسیار گسترده‌تر و بادوام‌تر از پیش‌بینی بسیاری در وال‌استریت و فدرال‌رزرو باشد. همچنین بسیاری از اقتصاددان‌ها انتظار دارند تورم بالا و سیاست پولی سخت‌گیرانه فدرال‌رزرو اقتصاد را در سال آینده وارد رکود کند.

جروم پاول رییس خزانه‌داری آمریکا در اوایل ماه جاری گفت روند افزایش نرخ بهره ادامه خواهد داشت اما از حجم آن کاسته می‌شود. انتظار می‌رود بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در اجلاس ماه دسامبر 50 واحد افزایش دهد.

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی می‌کنند تولید ناخالص داخلی در آمریکا در نیمه اول سال آینده میلادی ثابت باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها