کد خبر: 582573
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۴:۵۲:۳۱
| |

کوینکس: کمک به همه جهت کسب سود از رمزارزها از طریق خدمات مالی فراگیرتر

در دنیایی که استفاده از پرداخت‌های موبایلی یا اینترنتی به‌شدت فراگیر شده است، به‌نظر می‌رسد که جهانی‌شدن اقتصاد به روندی کلی تبدیل شده است. با این حال، آمارهای واقعی تا حدودی نااُمیدکننده هستند.

کوینکس: کمک به همه جهت کسب سود از رمزارزها از طریق خدمات مالی فراگیرتر
کد خبر: 582573
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۴:۵۲:۳۱

در دنیایی که استفاده از پرداخت‌های موبایلی یا اینترنتی به‌شدت فراگیر شده است، به‌نظر می‌رسد که جهانی‌شدن اقتصاد به روندی کلی تبدیل شده است. با این حال، آمارهای واقعی تا حدودی نااُمیدکننده هستند. طبق گزارش بانک جهانی، با شروع سال ۲۰۲۲، بیش از ۱.۷ میلیارد نفر در سراسر جهان همچنان از دسترسی به خدمات بانکی محروم هستند؛ به‌عبارت دیگر، به خدمات ساده‌ای مثل انتقال بانکی، پرداخت با کارت بانکی، حواله به خارج از کشور، و پرداخت‌های آنلاین دسترسی ندارند، چه برسد به خدمات مالی متنوعی مثل تأمین‌مالی، سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی، و معامله کردن اوراق بهادار. بازارهای مالی سنتی علاوه بر اینکه به‌شکل انحصاری درآمده‌اند، شروط خیلی سختی هم دارند، که اکثر کاربران خرد را از دسترسی به بازارها محروم می‌کند.

در شرایطی آرمانی، خدمات مالی به این منظور طراحی شده‌اند که سرمایه‌‌های تأمین‌کنندگان را از طریق مجموعه‌ای از ابزارها در اختیار افرادی که به آنها نیاز دارند قرار دهند، و از این طریق امکان گردش پایدار سرمایه را فراهم کنند و در عین حال کارآیی تخصیص سرمایه را بهبود ببخشد. با این حال، اکثر سرمایه‌گذاران از دسترسی به بازارهای مالی سنتی منع شده‌اند. به‌عنوان مثال، فقط سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ اجازه دارند وارد بازارهای اصلی شوند، و بسیاری از محصولات سرمایه‌گذاری شروط سختی را برای میزان دارایی تعیین می‌کنند. در عین حال، اطلاعات محرمانه به ایجاد شکاف‌های بهت‌آور در بازارهای مالی منجر شده است، و بسیاری را به این باور رسانده است که سرمایه‌گذاری صرفاً بازی پولدارها است.

بلاک‌چین: ایجاد بازا رهای مالی باز، آزاد، و شفاف

با وجود چنین شرایطی، کوینکس معتقد است که خدمات مالی فراگیر ارزش واقعی سرمایه‌گذاری را نشان خواهد داد، و فن‌آوری بلاک‌چین، که برای همهٔ آدم‌ها ساخته شده است، می‌تواند راه‌حلی را برای تنگنای فعلی در حوزهٔ سرمایه‌گذاری سنتی ارائه دهد. بلاک‌چین و رمزارز، که ذاتاً غیرمتمرکز هستند، بازار مالیِ باز، آزاد و شفافی را در اختیارمان قرار داده‌اند.

در بازار رمزارز، همه آزاد هستند. تیم‌های پروژه‌ها نیازی به دریافت تأییدیه برای صدور توکن‌ها ندارند، و لزومی ندارد که سرمایه‌‌گذاران قبل از معامله‌کردن دارایی‌ها درخواست مجوز کنند. برخلاف بازارهای مالی متداول، در فضای رمزارزها هیچ ناظری مشروعیت معامله‌گران را بررسی نمی‌کند. علاوه بر این، قراردادهای هوشمندی که بر روی بلاک‌چین اجرا می‌شوند به جای اپراتورهای انسانی توسط کدها اجرا می‌شوند، که تا حدودی بازار را باز و شفاف نگه می‌دارد و از دست‌کاری بازار جلوگیری می‌کند. در عین حال، با کلید خصوصی بر رمزارزها نظارت می‌شود، پس هیچ نهاد متمرکزی نمی‌تواند داده‌ها را پاک یا فریز کند یا رمزارزهای‌تان را تصاحب کند.

 از این گذشته، همه به بازار رمزارزها دسترسی دارند، و هم معامله‌گران حرفه‌ای و هم سرمایه‌گذاران خرد بدون هیچ مشکلی می‌توانند وارد دنیای رمزارزها شوند، که به کاربران اجازه می‌دهد از سهولت پرداخت با رمزارزها بهره ببرند. طبق داده‌های مربوطه، از ۱.۷ میلیارد نفری که به خدمات بانکی دسترسی ندارند، ۱ میلیارد نفر به گوشی موبایل دسترسی دارند، و صرفاً با یک گوشی موبایل یا کامپیوتر می‌توانند در عرض چند دقیقه یک کیف‌پول رمزارز بسازند، که فرآیند آن از باز کردن حساب‌های بانکی خیلی آسان‌تر است.

کوینکس به همهٔ کاربران احترام می‌گذارد و معاملات رمزارز را تسهیل می‌کند

از دیدگاه کوینکس، یک شرکت برجسته که در زمینهٔ رمزارزها فعالیت می‌کند باید بر باز و شفاف بودن بازار تأکید کند و به همهٔ کاربران احترام بگذارد؛ همان اصولی که فضای بلاک‌چین ترویج می‌دهد. با این حال، امروزه صنعت بلاک‌چین روز به روز شاهد محصولات پیچیده‌تری در حوزهٔ رمزارزها است، که موجب بالا رفتن استانداردهای صنعت شده است. این شرایط با اصول باز و شفاف بودن بازار در تضاد است.

به همین دلیل، کوینکس بر مهیا کردن دسترسی همهٔ کاربران به فضای رمزارز تأکید دارد، گرچه بسیاری از هم‌تایانش در حال ارائه خدمات پیچیده‌تری هستند که منحصر به معامله‌گران حرفه‌ای هستند. این صرافی در نظر دارد برای کاربرانی که به‌دنبال ورود به دنیای رمزارزها هستند، صرفنظر از ملیت، تخصص در حوزهٔ سرمایه‌گذاری، یا میزان سرمایه‌گذاری‌شان، خدماتی با کاربری آسان را فراهم کند.

به‌منظور ارائه خدمات رمزارز به کاربران در سرتاسر جهان، کوینکس از مدت‌ها پیش شروع به پشتیبانی از تمامی زبان‌های جهان کرد، و اکنون در بیش از ۱۵ زبان در دسترس است. به‌منظور صرفه‌جویی در منابع، برخی محصولات رمزارز فقط در زبان‌هایی که بازارهای بزرگ از آنها استفاده می‌شود ارائه می‌شوند، که چندان کاربرپسند نیستند. به‌عنوان مثال، اگر محصولی فقط در زبان انگلیسی در دسترس باشد، افرادی که انگلیسی بلد نیستند ممکن است هنگام استفاده از این محصول به زحمت بیافتند یا حتی آن را اشتباه متوجه بشوند و بدین‌ترتیب دچار اشتباهاتی در سرمایه‌گذاری بشوند. از سوی دیگر، کوینکس از زبان‌های مورد استفاده در بیش از ۲۰۰ کشور پشتیبانی می‌کند، و با فراهم‌کردن محیط معاملهٔ کاربرپسندتر امکان استفاده از خدمات معاملهٔ رمزارزها را برای کاربران در سرتاسر جهان فراهم می‌کند.

کوینکس همچنین متعهد به فراهم‌آوردن دسترسی آسان از لحاظ محصولات و تجربیات کاربران است. به‌عنوان مثال، بازارسازی خودکار را در نظر بگیرید؛ این مکانیسم که در دی‌فای متولد شده است کانال‌های سرمایه‌گذاری جدیدی را در اختیار کاربرانی که هچیگاه بازارسازی متداول نبوده‌اند قرار می‌دهد. کاربران کوینکس تنها با ۲۰۰ تتر می‌توانند به بازارسازی خودکار تبدیل شوند؛ حد نصابی که برای کسب سود از بازارسازی خودکار خیلی پایین است. علاوه بر این، این صرافی ویدیوهای آموزشی و راهنماهای تصویری زیادی را با تمرکز بر مشتقات پیچیدهٔ رمزارزها مثل فیوچرز ارائه کرده است، تا از تمامی معامله‌گرانش در برابر اشتباهات رایج محافظت کند و پرسش‌های سرمایه‌گذاران خردی که به‌تازگی شروع به معاملات فیوچرز کرده‌اند پاسخ دهد.

مسیر دستیابی به سرمایه‌گذاری قابل‌دسترس طولانی و طاقت‌فرسا است، چرا که بسیاری از کاربران در اطراف جهان هنوز به خدمات مالی مناسب دسترسی ندارند. علی‌رغم اینها، کوینکس همواره بر این عقیده بوده است که ظهور فن‌آوری‌های بلاک‌چین و رمزارز جرقهٔ انقلابی را در بخش مالی خواهد زد. رمزارز صرفاً منحصر به تعداد اندکی از معامله‌گران حرفه‌ای نیست. بلکه، این فضا به‌تدریج در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. کوینکس هم‌گام با پیگیری مأموریت «تسهیل معاملات رمزارز»، خدمات بدون‌محدودیت و قابل‌دسترسی را در اختیار  تعداد بیشتری از کاربران قرار می‌دهد و دسترسی به بخش مالی را فراگیرتر می‌کند. به‌عنوان دروازه‌ای به سوی دنیای بلاک‌چین، کونکس به‌دنبال این است که به همه کمک کند به‌آسانی از رمزارزها کسب سود کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها