کد خبر: 582032
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۰۹:۲۴:۱۲
| |

مرغ ارزان شده است؟

طبق اعلام مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور، مرغ در بازار تهران پایین‌تر از قیمت مصوب عرضه می‌شود.

مرغ ارزان شده است؟
کد خبر: 582032
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۱ ۰۹:۲۴:۱۲

مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور با اشاره به اینکه قیمت مرغ گرم به پایین‌تر از نرخ مصوب رسیده، گفت: مرغداران قیمت مصوب را رعایت می کنند، اما اگر مرغ با قیمت مصوب دست مصرف کننده نمی‌رسد اشکال از واحدهای فروش است.

به گزارش ایسنا، حبیب اسدالله نژاد با بیان اینکه قیمت مرغ گرم در بازار در حال حاضر از قیمت مصوب نیز کمتر شده است، گفت: قیمت مرغ زنده در استان‌های معین تهران که مرغ تهران را تامین می‌کنند از قیمت مصوب زنده یعنی کیلویی ۴۴ هزار تومان پایین‌تر و کیلویی۴۰ تا ۴۳ هزار تومان است. ‌

وی ادامه داد: قیمت مصوب مرغ گرم، کیلویی ۶۳ هزار تومان، پایین‌تر از قیمت تمام شده برای تولیدکننده است که به آن نیز انتقاد کردیم. اما با این حال مرغداران قیمت تعیین شده را رعایت می‌کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی کشور در پاسخ به اینکه برخی در پاسخ به چرایی فروش مرغ بالاتر از نرخ مصوب در مغازه ها می‌گویند مرغ را از مبدا گران می خرند و آیا چنین موضوعی صحت دارد یا خیر؟ افزود:چنین چیزی درست نیست. قیمت مرغ در استان‌های معین تهران در بازه ۴۰ تا ۴۳ هزار تومان است و مرغداران مرغ را با قیمت‌های بالاتر نمی فروشند.

وی تصریح کرد: چندنرخی بودن مرغ در مغازه‌ها موضوعی است که باید  وزارت جهاد کشاورزی و صنف مربوطه پاسخ دهد. زیرا در میدان بهمن تهران قیمت مرغ تا  کیلویی۵۳  هزار تومان هم می‌رسد. این یعنی قیمت مرغ پایین است، ولی اشکال در واحدهای فروش است.

اسدالله نژاد در بخش دیگری از صحبت هایش در پاسخ به اینکه واحدهای تولید جوجه یکروزه می‌گویند سقف قیمت جوجه یکروزه ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و بالاتر از آن نیست، گفت: انجمن جوجه قیمت یکروزه، قیمت تمام شده جوجه را ۱۵ هزار و ۵۰۰ اعلام می‌کند، ولی در بازار بیشتر یا کمتر  هم می‌شود. به طوری که در روزهای گذشته قیمت جوجه در برخی سویه‌های نژاد برتر تا ۱۸ هزار تومان رسید.

وی در ادامه گفت: دلال بازی بر بازار جوجه حاکم است. ممکن است واحدهای مرغ مادر هم با همان قیمت‌ها اقدام به فروش کنند، اما  دلال‌ها قیمت جوجه را بالا ببرند.

اسدالله نژاد در پایان همچنین به قطع عرضه مرغ منجمد اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از انباشت مرغ و زیان مرغداران باید شرکت پشتیبانی امور دام نسبت به جمع آوری فوری مرغ‌های مازاد اقدام کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها