کد خبر: 581742
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۵:۲۱:۳۷
| |

۶ دیدار و یک یادداشت تفاهم در دومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهان در برزیل

رئیس کل دیوان محاسبات کشور که برای شرکت در بیست و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان اینتوسای عازم برزیل شده است، با روسای دیوان محاسبات روسیه، اندونزی، نیجریه، بوسنی و هرزگوین، جیبوتی و تانزانیا دیدار و گفتگو کرد.

۶ دیدار و یک یادداشت تفاهم در دومین روز اجلاس روسای دیوان محاسبات جهان در برزیل
کد خبر: 581742
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۸ ۱۵:۲۱:۳۷

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با الکسی کودرین، رئیس کل دیوان محاسبات روسیه و رئیس سازمان اینتوسای، دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار با تاکید بر روابط راهبردی دو کشور ایران و روسیه، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو کشور تاکید کرد و گفت: جهان از زیاده خواهی های آمریکا ناراضی است و بایستی مقابل یکجانبه گرایی آمریکایی ها ایستاد. 

در این دیدار، مهرداد بذرپاش پیشنهاد کرد: دوره ها و کارگاه های آموزشی و پروژه های حسابرسی مشترکی میان دو دیوان تعریف و عملیاتی شود و دیوان محاسبات دو کشور از بعد نظارتی، پیگیر عملیاتی شدن تعهدات و توافقات دولت‌های متبوع خود باشند.

الکسی کودرین، رئیس کل دیوان محاسبات روسیه و رئیس سازمان اینتوسای نیز در این دیدار، ضمن اشاره به ریاست سه ساله دیوان محاسبات روسیه بر سازمان اینتوسای و معرفی پایگاه آموزشی دانشگاه اینتوسای به ابتکار دیوان محاسبات روسیه، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

در پایان، الکسی کودرین ضمن تشکر از بذرپاش بابت پذیرفتن دعوت دیدار ایشان، ابراز امیدواری کرد: حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی هر چه بیشتر توسعه یابد.

امضای تفاهم‌نامهٔ همکاری میان دیوان محاسبات ایران و کره جنوبی

در حاشیه اجلاس اینتوسای در ریودوژانیروی برزیل "تفاهم‌نامهٔ همکاری میان دیوان محاسبات ایران و کره جنوبی" به امضا رسید.

تعیین و توسعه چهارچوب همکاری و تعامل در زمینه حسابرسی دولتی و به اشتراک گذاری متقابل تجربیات و شیوه های عملی مطلوب در حوزه های گوناگون مالیه عمومی، علی الخصوص حسابرسی فناوری اطلاعات و محیط زیست، از جمله اهداف این یادداشت تفاهم همکاری بود.

اعلام حمایت رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی از ایده تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی

در ادامه دیدارهای رئیس کل دیوان محاسبات ایران با سران دیوان محاسبات کشورهای جهان در حاشیه مجمع اینتوسای، مهرداد بذرپاش با خانم ایسما یاتون، رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی، دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار ضمن اشاره به اشتراکات متعدد مذهبی و فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد: ایران برای استقلال خود هزینه های زیادی پرداخت کرده است.

وی همچنین با اشاره به شعار دیوان فناورانه مردم پایه در دوره مدیریت جدید دیوان محاسبات، بر لزوم انعقاد یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان تاکید کرد. 

برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی مشترک، علی الخصوص در حوزه حسابرسی فناوری اطلاعات و دعوت از دیوان محاسبات اندونزی جهت حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی از دیگر پیشنهادهای بذرپاش در این دیدار بود.

خانم ایسما یاتون، رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی نیز در این دیدار، ضمن تبریک انتخاب بذرپاش به ریاست سازمان اکوسای و اشاره به روابط قدیمی دو کشور بر لزوم ارتقای سطح همکاری‌های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

خانم ایسما یاتون رئیس کل دیوان محاسبات اندونزی از ایده تشکیل سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی استقبال و در این زمینه آمادگی دیوان اندونزی را اعلام کرد.

در پایان، خانم یاتون ابراز امیدواری کرد: حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها هر چه بیشتر توسعه یابد و از بذرپاش دعوت بعمل آورد جهت امضای یادداشت تفاهم همکاری به اندونزی سفر کند.

دیدار با رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا

همچنین در حاشیه برگزاری مجمع عمومی سازمان اینتوسای، دکتر مهرداد بذرپاش رئیس کل دیوان محاسبات کشور با آقای چارلز ادوارد کیچر، رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا دیدار و گفتگو کرد.

بذرپاش در این دیدار به اشتراکات فرهنگی و مذهبی میان دو کشور اشاره کرد. 

تعریف و اجرای پروژه های حسابرسی مشترک و موازی و بهره گیری از ظرفیتهای نظارتی دو دیوان در عملیاتی سازی توافقات منعقده میان دولتهای طرفین و دعوت از دیوان محاسبات تانزانیا جهت حمایت و عضویت در سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی از دیگر پیشنهادهای دکتر بذرپاش در این دیدار بود.

چارلز ادوارد کیچر، رئیس کل دیوان محاسبات تانزانیا نیز در این دیدار، ضمن تشکر از میزبانی دیوان محاسبات کشورمان ، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های حرفه ای میان دو دیوان تاکید کرد.

کیچر ابراز امیدواری کرد: یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان در اسرع وقت نهایی و به امضای طرفین برسد و مسیری مشخص برای بسط حوزه های همکاری میان دو دیوان در همه زمینه ها فراهم شود.

دیدار با رئیس هیات دیوان دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین

مهرداد بذرپاش همچنین با رئیس هیات دیوان دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین دیدار و آمادگی کامل دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران برای انتقال دانش انباشته به طرف بوسنیایی را اعلام کرد.

رئیس کل دیوان محاسبات کشور در دیدار با جاسمین پیلیکا، رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین با تاکید بر حمایت‌های همیشگی کشور ایران از ملت بوسنی و هرزگوین و اشتراکات متعدد تاریخی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری ها تاکید کرد و گفت: هر کجا فریاد مظلومی باشد، جمهوری اسلامی ایران خود را حامی مظلوم می داند و حمایت از ملت های مظلوم فلسطین و یمن در این راستا است. 

در این دیدار، بذرپاش از رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین دعوت بعمل آورد تا با پیوستن به سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، گامی مهم در جهت تقویت جوامع و ملل اسلامی در حوزه حسابرسی دولتی برداشته شود.

جاسمین پیلیکا، رئیس هیات دیوان محاسبات بوسنی و هرزگوین نیز ضمن استقبال از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی شد.

در پایان، پیلیکا ضمن تشکر از بذرپاش جهت میزبانی این دیدار، ابراز امیدواری کرد به زودی روابط و ارتباطات دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی متحول شود.

دیدار بذرپاش با رئیس کل دیوان دیوان محاسبات نیجریه؛ انتقال تجربیات موفق دیوان محاسبات جمهوری اسلامی ایران در حوزه حسابرسی عملکرد به طرف نیجریه ای

بذرپاش در این دیدار با اشاره به موضوعات و اشتراکات مذهبی و فرهنگی میان دو کشور، بر لزوم ارتقای سطح همکاری های دو دیوان تاکید کرد. 

در این دیدار، بذرپاش بر لزوم فعال سازی ظرفیت های مغفول دیوان محاسبات کشورهای اسلامی جهت فعالسازی و پیگیری اجرای معاهدات منعقده میان دولتهای طرفین تاکید نمود.

آنودیلی اندرو، رئیس کل دیوان محاسبات نیجریه نیز ضمن استقبال از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی شد.

در پایان، اندرو ضمن تشکر از دکتر بذرپاش بابت پذیرفتن دعوت دیدار ایشان، ابراز امیدواری کرد بزودی روابط و ارتباطات دو دیوان در همه زمینه ها مخصوصا در حوزه برگزاری کارگاه های آموزشی متحول شود.

دیدار با رئیس کل دیوان دیوان محاسبات جیبوتی؛ همبستگی کشورهای اسلامی برای تشکیل سازمانی قوی در حوزه حسابرسی دولتی

مهرداد بذرپاش، رئیس کل دیوان محاسبات کشور با خانم جانسی محمود، رئیس کل دیوان محاسبات جیبوتی، نیز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، بذرپاش ضمن اشاره به قدمت صدساله حسابرسی دولتی در ایران و دعوت از ایشان مبنی بر حمایت از تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی، خواستار نهایی سازی و امضای یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان شد.

خانم محمود، رئیس کل دیوان محاسبات جیبوتی نیز در این دیدار بیان کرد که دیدگاه ملت جیبوتی نسبت به کشور و ملت ایران بسیار مثبت است. همچنین، وی ضمن اعلام حمایت از ابتکار تاسیس سازمان دیوان محاسبات کشورهای اسلامی اعلام نمود دیوان محاسبات جیبوتی خواستار افزایش سطح همکاری ها و تعاملات دو دیوان در تمامی زمینه های حسابرسی دولتی است.

در پایان، خانم محمود ابراز امیدواری کرد: به زودی یادداشت تفاهم همکاری میان دو دیوان نهایی و امضا شود تا چهارچوب همکاری های دوجانبه در مسیری مشخص پیگیری شود.

سازمان اینتوسای، سازمان بین المللی موسسات عالی حسابرسی به عنوان مرجع جهانی دیوان محاسبات کشورهای جهان در حوزه استانداردها و روشهای کاری در حوزه حسابرسی دولتی است که با داشتن ۱۹۲ عضو به عنوان بزرگترین سازمان پس از سازمان ملل متحد تلقی می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها