کد خبر: 580639
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۹:۱۳:۱۴
| |

دلایل افزایش قیمت دلار از نگاه روزنامه دنیای اقتصاد

روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: انتقال دارایی‌های خارج شده از بازار سرمایه به بازار ارز و طلا مهم‌ترین عامل افزایشی شدن نرخ دلار آزاد شده است.

دلایل افزایش قیمت دلار از نگاه روزنامه دنیای اقتصاد
کد خبر: 580639
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۰۹:۱۳:۱۴

معتبرترین روزنامه اقتصادی کشور دلایل پیشروی دلار در کانال ۳۳ هزار تومانی را بررسی کرد. به اعتقاد این روزنامه خروج دارایی‌ها از بازار سرمایه، انتظارات تورمی و اظهارات رابرت مالی مبنی بر از بین رفتن احتمالات از سرگیری مذاکرات برجام دلایل صعودی شدن قیمت دلار است.

به  گزارش دنیای اقتصاد، روز سه‌شنبه قیمت شاخص ارزی در معاملات غیر‌رسمی بازار تهران در کانال قیمتی ۳۳ هزار تومانی پیشروی کرد و روی قله تاریخی خود قرار گرفت. به عقیده برخی از کارشناسان ارزی انتقال دارایی‌های خارج شده از بازار سرمایه به بازار ارز و طلا مهم‌ترین عامل افزایشی شدن نرخ دلار آزاد شده است. از سوی دیگر عده‌ای از تحلیلگران نیز بر این باورند که شرایط تورمی موجود در اقتصاد کشور و انتظارات تورمی ایجاد شده در بازار را می‌توان از دیگر علل مهم پیشروی دلار در کانال ۳۳ هزار تومانی دانست.

دنیای اقتصاد در ادامه نوشته است: این در حالی است که انتشار سخنان رابرت مالی، نماینده امور ایران در دولت آمریکا، مبنی بر از بین رفتن احتمالات از سرگیری مذاکرات برجام در روز گذشته نیز توانست عامل دوم، یعنی انتظارات تورمی را شدت ببخشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها