کد خبر: 578670
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۹:۵۵
| |

چرا دلار ارزان شد؟

قیمت دلار در روز گذشته کاهش یافت و دوباره وارد کانال 32 هزار تومان شد، اما دلیل این افت قیمت چه بود؟

چرا دلار ارزان شد؟
کد خبر: 578670
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۱۴:۰۹:۵۵

نرخ شاخص ارزی در روز گذشته از محدوده کانال ۳۳ هزار تومانی فاصله گرفت و به کریدور قیمتی ۳۲ هزار تومانی بازگشت. کارشناسان بازار ارز تهران با توجه به چند حضور ناموفق نرخ دلار غیررسمی در سطوح قیمتی کانال ۳۳ هزار تومانی، این کانال را منطقه ممنوعه دلار خوانده و بر این باورند که بانک مرکزی با افزایش حجم تزریق‌های خود در تلاش برای فاصله گرفتن نرخ این ارز از محدوده قیمت ۳۳ هزار تومانی است.

به گزارش خبرآنلاین، رشد کم اونس و کاهش کم دلار در روز قبل یکدیگر را خنثی کردند و ارزش ذاتی سکه امامی در کانال ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی باقی ماند. ماندگاری ارزش ذاتی سکه امامی در محدوده فوق مانع از کاهش قیمت سکه امامی نشد و پس از آنکه دو روز متوالی دلار کاهش یافت سکه امامی هم به دنبال دلار به پله آخر کانال ۱۴ میلیونی برگشت.

قیمت دلار در روزی که نورنیوز، رسانه شورای عالی امنیت ملی درباره پیام رابرت مالی درباره برجام توییت زد کاهش پیدا کرد، زیرا اظهارات رسانه وابسته به شورای عالی امنیت ملی برای بازار ارز مهم است و به نظر می‌رسد بازارساز هم توانست با اهرم این خبر دلار را کاهشی کند.

قیمت دلار روز قبل در ادامه موج کاهش قیمتی که از روز دوشنبه به راه افتاده بود کاهش یافت و به محدوده ۳۲ هزار و ۷۰۰ تومان رسید.

علت کاهش قیمت دلار رمزگشایی نورنیوز از پیام‌های مقامات آمریکایی درباره به بن بست رسیدن مذاکرات احیای برجام بود.

نور نیوز خبرگزاری نزدیک به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در توییتی در روز قبل اعلام کرد دلیل بیانات منفی دموکرات‌های آمریکایی و اظهارات رابرت مالی مسؤل امور ایران در وزارت خارجه آمریکا که گفته احیای برجام حتی در دستور کار واشنگتن نیست به دلیل انتخابات ماه نوامبر است.

به دلیل اختلافاتی که بر سر موضوع احیای برجام در آمریکا وجود دارد در مذاکرات قبلی تعدادی از تحلیلگران در خبرگزاری‌های مانند بلومبرگ پیش بینی می‌کردند که آمریکا به دنبال وقت خریدن تا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا است توییت روز قبل نورنیوز نیز موید اظهارات این گروه تحلیلگران بود.

برخی از تحلیل‌ها درباره احیای توافق هسته‌ای ادعا می‌کند که دموکرات‌ها به خاطر آنکه اتفاق آرا را از دست ندهند تا انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس نمایندگان آمریکا زیر بار برجام نخواهند رفت. از آنجایی که بازار ارز همواره اخبار برجامی را در نظر گرفته است همسویی توییت نورنیوز با تحلیل‌هایی که قبلاً مطرح شده بودند موجب برگشت امیدها درباره احیای برجام و کاهش قیمت دلار شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها