کد خبر: 578430
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۰:۰۴:۵۹
| |

سوخت نیروگاه‌های کشور قاچاق می‌شود؟

وزیر نفت در هفته جاری در اظهاراتی از قاچاق سوخت در نیروگاه‌ها ابراز نگرانی کرد اما حالا مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی این موضوع را تکذیب کرده است.

سوخت نیروگاه‌های کشور قاچاق می‌شود؟
کد خبر: 578430
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۰:۰۴:۵۹

جواد اوجی وزیر نفت دولت سیزدهم صحبت هایی درباره احتمال قاچاق سوخت نیروگاه ها انجام داد و نگرانی خودش از این موضوع را اعلام کرد؛ اما چقدر احتمال قاچاق سوخت نیروگاه های کشور وجود دارد؟ این سوالی است که مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی بهره‌برداری تولید شرکت برق حرارتی به آن پاسخ د اده است.

به گزارش ایلنا، امید عبدالملکی درباره قاچاق سوخت در نیروگاهها اظهار داشت: ما در زمینه جلوگیری از قاچاق سوخت هم کنترل کمی و هم کیفی داریم، از سال 93 تفاهمنامه‌ای سه‌جانبه با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا برای جلوگیری از قاچاق سوخت منعقد کردیم و باتوجه به اینکه نیروگاه‌های کشور بیشترین حجم سوخت را دریافت می‌کنند به تجهیزات کنترل کمی و کیفی سوخت مایع یعنی باسکول، دوربین پلاک خوان و تجهیزات هیدرومتری مجهز شدند و تمامی اطلاعات مخازن و سوخت دریافتی به شرکت برق حرارتی و شرکت ملی پخش فرآورده ارسال می‌شود، همچنین سامانه آنلاین ارسال و رسید سوخت مایع داریم یعنی مشخص است که چه میزان، چه ساعتی کدام تانکر و با چه مشخصات و وزنی سوخت را از مبدا انبارهای شرکت پخش تا درب نیروگاه ارسال می‌کند، تمامی مراحل رصد می‌شود و هر گونه انحراف کنترل کمی و کیفی در فرآورده در سامانه مشخص است و در صورت عدم تائید به لحاظ کمی و کیفی در سامانه؛ سوخت به تانکر داده نمی‌شود و بعبارت دیگر بلاک می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی تانکرها تحت پیمان شرکت پخش فرآورده هستند و ما فقط سوخت را درب نیروگاه تحویل می‌گیریم، تاکید کرد: بنده با قاطعیت اعلام می‌کنم به هیچ‌وجه سوختی که وارد نیروگاه شود امکان قاچاق شدن ندارد، یعنی تکنولوژی مخازن سوخت به شکلی است که فقط سوخت وارد واحد تولید برق می‌شود و امکان برگشت ندارد. یعنی طراحی مخازن ذخیره سوخت به شکلی است که سوخت به محضی که وارد تانکر می‌شود امکان خروج ندارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها