امیرحسین کاکایی، کارشناس بازار خودرو:

شانس آوردیم که قیمت خودرو بالاتر از این نرفت

یک کارشناس بازار خودرو گفت: در فضایی که ۴۰ درصد تورم داریم، خودبه‌خود قیمت خودرو بالا می‌رود و این‌که ادعا کنید ۱۵ درصد قیمت خودرو پایین می‌آید، کاملا اشتباه است.

شانس آوردیم که قیمت خودرو بالاتر از این نرفت
کد خبر: 578406
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۰۹:۰۱:۲۷

بازار خودرو درگیر نوسان و است و قیمت ها در این بازار مدام تغییر می کند اما به گفته برخی از کارشناسان اوضاع می توانست بدتر از این باشد.

به گزارش خبرآنلاین، امیرحسین کاکایی اظهار داشت: با وجود وعده‌ها، قیمت‌ها که پایین نیامد که هیچ، بالاتر هم رفت. تولید هم بالاتر نرفته است و اعداد و ارقام این را نشان می‌دهد. معاون حمل‌ونقل وزارت صمت اعلام کرد که نسبت به پارسال ۲۸۳ درصد تولید تجاری‌مان بالا رفته و در ۶ ماهه اول امسال ۴۰۰ هزار خودرو تولید شده است. در حالی که دولت قول یک میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو را داده است.

وی افزود: وعده‌ها از ابتدا هم غلط بود. در جایی که تورم رسمی دولت ۴۰ درصد است و حقوق‌ها ۵۷ درصد بالا رفت، چه انتظاری دارید؟ از سوی دیگر، یک‌سری از کارها را هم نکردند. برای مثال، قرار بود ارز ۴۲۰۰ تومانی را کامل حذف کنند، اما دیدیم که مبنای محاسبه تعرفه را تغییر ندادند. این یعنی شانس آوردیم، وگرنه قیمت از این هم بالاتر می‌رفت.

کاکایی تصریح کرد: در واقع وعده‌ها از اول اشتباه بود. یعنی در فضایی که ۴۰ درصد تورم داریم، خودبه‌خود قیمت خودرو بالا می‌رود و این‌که ادعا کنید ۱۵ درصد قیمت خودرو پایین می‌آید، کاملا اشتباه است.

وی عنوان کرد: نکته کلیدی این است کل وعده‌هایی که دادند اشتباه بود. اولا درون وعده‌های خودشان تناقض داد و ثانیا خیلی از آن شرایط محیطی رخ نداد. برای مثال، قرار بود تا شب عید برجام درست شود. در رابطه با ۷ میلیارد دلاری که می‌گویند پول کره آزاد شده، حداقل دو بار تاکنون گفته‌اند که آزاد شده است.

این کارشناس صنعت خودرو متذکر می‌شود: این یعنی وزیر صمت و حتی رییس‌جمهور در حیطه‌هایی که در اختیارشان نبوده، وعده داده و از سوی دیگر، وزیر صمت در حیطه اختیارات خود هم یک‌سری وعده‌های متناقض داده است.

این کارشناس صنعت خودرو در رابطه با کیفیت خودروهای تولید داخل نیز عنوان کرد: کیفیت را همه حس می‌کنیم و لازم نیست درباره آن بحث کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها