کد خبر: 578403
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۳:۴۹:۳۷
| |

هم‌میهن ابربدهکاران بانکی را لیست کرد؛ از صداوسیما و هواپیمایی ماهان تا بانک دی و آینده

هم‌میهن نوشت: بانک‌ها به خودشان وام می‌دهند، خودشان اقساط را پرداخت نمی‌کنند و خودشان بزرگ‌ترین بدهکار بانکی خودشان می‌شوند. اگر از این زاویه به موضوع نگاه کنیم دلیل امتناع بانک‌ها از انتشار لیست ابربدهکاران بانکی مشخص می‌شود.

هم‌میهن ابربدهکاران بانکی را لیست کرد؛ از صداوسیما و هواپیمایی ماهان تا بانک دی و آینده
کد خبر: 578403
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۶ ۱۳:۴۹:۳۷

روزنامه هم‌میهن ابربدهکاران بانکی و مقدار بدهی آنان را لیست کرد؛ در این لیست اسامی سازمان صداوسیما، هواپیمایی ماهان و بانک‌هایی چون دی و آینده به چشم می‌خورد.

به گزارش هم‌میهن، جالب‌ترین نکته بدهی کلان معوق‌شده بانک‌ها به خودشان است. نمونه بارز آن بانک دی با شش هزار و 243 میلیارد تومان مطالبه معوق است. بانک دی زیرمجموعه‌هایی مانند خدمات ارزی و صرافی، کارگزاری، توسعه دیدار ایرانیان، توسعه دنیا شهر کهن، عمران و مسکن آباد دی و لیزینگ دی دارد که هر یک تسهیلات کلانی از بانک دی دریافت کرده اما پرداخت نکرده‌اند. به این ترتیب بانک دی تبدیل به ابربدهکار خودش شده است.

بانک آینده هم در دو نمونه مشخص یعنی شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال و شرکت ارزش‌آفرینان آینده بیش از دوهزار و 289 میلیارد تومان معوقات دارد. 

یکی از دانه‌درشت‌های لیست بدهکاران بانکی، شرکت مخابرات ایران است. مخابرات از چهار بانکی که لیست معوقات‌شان را اعلام کرده‌اند تسهیلاتی دریافت کرده که عمدتا معوق شده است. مجموع بدهی معوق‌شده مخابرات با زیرمجموعه‌ها و وابستگان به یک‌هزار و 838 میلیارد تومان رسیده است.

هواپیمایی ماهان از یک طرف 1200میلیارد تومان از اقتصاد نوین تسهیلات دریافت کرده و 69میلیارد تومان بدهی معوق‌شده دارد، اما از سوی دیگر مبلغی حدود 400میلیارد تومان برای خرید خودروهای لوکس هزینه کرده است.

تعاونی مسکن کارکنان اخبار خارجی صداوسیما نیز 232میلیارد تومان بدهی پرداخت‌نشده دارد. این تعاونی جزو بدهکاران کلان بانک آینده است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها