بورس چه زمانی به تعادل می‌رسد؟

بازار سرمایه این روزها شرایط متعادلی ندارد و شاخص کل هم با نوسان زیادی همراه بوده است و برخی از کارشناسان معتقدند که قیمت گذاری دستوری و برنامه های غلط اقتصادی دولت در کنار ناآرامی های اخیر کشور دلیل اصلی این نوسان است.

بورس چه زمانی به تعادل می‌رسد؟
کد خبر: 578107
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۴ ۱۲:۰۸:۳۹

حمیدرضا فولادگر به ارزیابی روند این روزهای معاملات بورس و عوامل تاثیرگذار بر ریزش اخیر شاخص بورس پرداخت و افزود: بازار سهام در طی دو سال گذشته به دلیل وجود برخی از مشکلات ریشه‌ای مانند قیمت‌گذاری دستوری روندی نزولی را در پیش گرفت و وارد مسیر نوسانی شد.

به گزارش ایرنا، وی به اعتراضات اخیر حاکم در سطح کشور و نیز تاثیر آن بر معاملات بورس اشاره کرد و افزود: بارها شاهد بوده‌ایم که در مواردی وجود برخی از ریسک‌های زودگذر بر شتاب ریزش شاخص بورس افزوده است و برای مدتی معاملات این بازار را تحت تاثیر خود قرار داده است.

فولادگر اظهار داشت: ناآرامی‌های اخیر نیز صرفاً در چند روز ابتدایی موجب افزایش عرضه‌ها شد، اما هفته گذشته با کنترل هیجانات و خاموش شدن اعتراضات، بازار تعادل خود را در روزهای پایانی هفته به دست آورد.

‎مشاور وزیر اقتصادی تاکید کرد: بهتر است اقدامی صورت گیرد تا معاملات بازار سرمایه از طریق سازوکار افزایش سودآوری شرکت‌ها، رفع موانع تولید، افزایش شفافیت متغیرهای مهم اقتصادی، کاهش تصدی‌گری دولت و اعتماد به سازوکار بازار بهبود یابد و تغییر مسیر دهد.

وی اظهار داشت: زمانی که بستر کسب و کار شرکت‌ها امنیت پیدا کند، سرمایه‌گذاری و تولید توجیه‌پذیر خواهد بود و خود به خود این عملکرد مثبت در قیمت سهام شرکت‌ها نیز منعکس می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها