کد خبر: 577303
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۱:۵۷:۳۱
| |

قیمت مسکن در نیمه دوم سال افزایش خواهد بود

برخی از کارشناسان بازار مسکن، معتقدند که قیمت مسکن در نیمه دوم سال 1401 افزایشی است و رکود هم بر بازار حاکم خواهد بود.

قیمت مسکن در نیمه دوم سال افزایش خواهد بود
کد خبر: 577303
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۸ ۱۱:۵۷:۳۱

نیمه دوم سال از راه رسیده و در حالی که طبق روال سال‌های گذشته به طور معمول نرخ‌های اجاره و بازار خرید و فروش مسکن در این ایام کمی رنگ آرامش و رونق به خود می‌گرفت، اما طبق آمارهای ارائه‌شده، بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی شده که می‌تواند یک زنگ خطری برای این بازار باشد.

بازار مسکن رونقی برای ساخت وساز ندارد

به گزارش جام جم، بسیاری از کارشناسان و انبوه سازان مسکن هم در این زمینه معتقد هستند که بازار مسکن در نیمه دوم امسال به سمت افزایش قیمت و رکود تورمی حرکت می‌کند که همین امر خود زمینه ساز نا امیدی برای خریداران مسکن و همچنین سازندگان مسکن شده است.

مولایی یکی از سازندگان مسکن گفت: بازار ساخت وساز بسیار کم رونق شده است و ساخت مسکن دیگر صرفه‌ای برای سازندگان ندارد چرا که با افزایش قیمت تمام شده ساخت ناشی از رشد قیمت مصالح ساختمانی، فولاد و سیمان، ساخت مسکن کم صرفه شده است.

او گفت: بازار ساخت وساز کم رونق شده و دیگر کم‌تر سازنده‌ای به این بازار سوق پیدا می‌کند.

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان مسکن در این خصوص می‌گوید: آنچه در بازار مسکن شاهد هستیم برخلاف صحبت‌های انجام‌شده از سوی دولت است و شرایط تولید مسکن در کشور بسیار پرمخاطره، پر ریسک و سخت است. متاسفانه هیچ نظارت و کنترلی نیز از سوی دستگاه‌های نظارتی انجام نمی‌شود همچنین دستگاه‌های متولی نیز به مشکلات دامن می‌زنند.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان کشور با اشاره به پیش‌بینی‌ها برای وضعیت بازار مسکن در ۶ ماهه دوم سال گفت: تورم و افزایش قیمت در بازار مسکن برای نیمه دوم سال همچنان تداوم خواهد داشت. باید پذیرفت که بازار مسکن بخشی از اقتصاد است و تا زمانی که اقتصاد کشور در تلاطم باشد، نباید انتظار داشت که بازار مسکن وضعیت مناسبی داشته باشد.

رشد قیمت مسکن؛ بازار مسکن وارد دوران رکود تورمی می‌شود

مرتضوی رئیس کانون سراسری انبوه سازان اعلام کرده است: رشد قیمت مسکن در نیمه دوم سال متناسب با رشد نرخ تورم خواهد بود و بازار مسکن به سمت رکود تورمی حرکت می‌کند که همین امر خود باعث می‌شود که بازار دیگر رونقی نداشته باشد.

او گفت: در صورت کاهش آثار تورم و تحریم‌ها این بازار به سمت تغییر خواهد کرد.

براساس این گزارش با توجه به اینکه برخی از متقاضیان به طور معمول در نیمه دوم سال در این بازار برای خرید مسکن اقدام می‌کنند بنابراین باید دولت با ساخت و تحویل واحدهای مسکن مهر و همچنین تسریع در روند واحدهای نهضت ملی مسکن، بازار را به سمت آرامش و رونق هدایت کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها