کد خبر: 576416
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۱:۱۳:۳۴
| |

واکنش رئیس بانک مرکزی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران

رئیس کل بانک مرکزی ایران درباره آزادسازی پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی گفت: در روزهای آینده نتایج در عمل مشاهده می شود.

واکنش رئیس بانک مرکزی به آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران
کد خبر: 576416
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۱ ۱۱:۱۳:۳۴

علی صالح آبادی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در راستای آزادسازی منابع ارزی مسدوده شده ایران در کره جنوبی، قرار است حساب جدیدی از سوی ایران معرفی شود، آیا حساب معرفی و تایید شده است؟ اظهار داشت: توافقات خوبی را با همکاری وزارت خارجه انجام شده، حساب‌هایی معرفی و هماهنگی لازم انجام شده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه با هماهنگی و همکاری وزارت خارجه پیشرفت خوبی ایجاد شده است، تصریح کرد: نسبت به هر زمان دیگری پیشرفت‌های بسیار خوبی داشتیم، امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوبی را به جامعه منتقل کنیم.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: جزئیات را نمی‌توانم الان اعلام کنم. در روزهای آینده نتایج در عمل مشاهده می شود.

وی همچنین گفت: منابع ارزی، جزیی از دارایی های ملت ایران است و باید در راستای منافع کشور مورد استفاده قرار بگیرد. در همین راستا هم بانک مرکزی با همکاری دستگاه دیپلماسی از ابتدای استقرار دولت، پیگیری این موضوع را بطور جدی در دستور کار قرار داد که در یک مرحله، خوشبختانه منجر به آزادسازی بخشی از منابع مسدودی در انگلیس پس از بیش از 40 سال شد که رسما هم در این خصوص اطلاع رسانی شد.

صالح آبادی تاکید کرد: درخصوص سایر منابع مسدودی هم مذاکرات فشرده و مستمری در راستای استیفای حقوق قانونی ملت ایران انجام و طی هفته های اخیر هم پیشرفت خوبی در این خصوص حاصل شده، البته برخی ملاحظات بانکی در این زمینه باقی است که به طرف های مقابل اعلام شده و نمایندگان طرفین در حال پیگیری این موضوع هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها