کد خبر: 574123
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۷:۱۸
| |

بهبود چشم‌انداز تقاضا برای نفت، قیمت‌ها را بالا برد

به دنبال نشانه ‌هایی از افزایش تقاضا در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، قیمت نفت امروز اندکی افزایش یافت.

بهبود چشم‌انداز تقاضا برای نفت، قیمت‌ها را بالا برد
کد خبر: 574123
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۶:۵۷:۱۸

به دنبال نشانه‌هایی از افزایش تقاضا در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی (IEA)، قیمت نفت امروز پس از کاهش بیش از یک دلاری در ساعات اولیه معاملات، اندکی افزایش یافت.

​به گزارش فارس، به نقل از رویترز، هر بشکه نفت برنت با 38 سنت افزایش 93.55 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 41 سنت افزایش 87.72 دلار معامله شد.

جیوآنی استانوو، تحلیلگر بازار گفت: به دنبال عوامل مثبتی که در گزارش IEA منتشر شد، قیمت نفت امروز ثبات پیدا کرد و اندکی بالا رفت.

آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد تغییر در استفاده از گاز به نفت در مقیاس زیادی اتفاق بیفتد و به طور متوسط 700هزار بشکه در روز در ماه اکتبر 2022 تا مارس 2023  صورت گیرد که دو برابر یک سال گذشته است. این نهاد بین المللی اعلام کرد، ذخایر جهانی در ماه جولای 25.6 میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

این گزارش پس از پیش بینی سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام مبنی بر رشد تقاضا برای نفت در سال 2022 و 2023 منتشر شد.

استفان برناک، معامله گر نفت گفت: «اوپک با وجود خطر رکود در چند اقتصاد بزرگ، همچنان به اقتصاد جهانی با عینک خوش بینی نگاه می‌کند.»

با این حال، آژانس بین‌المللی انرژی پیش بینی کرد با عمیق ‌تر شدن رکود اقتصادی، رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه چهارم سال جاری متوقف شود.

گزارش تورم بیش از انتظار آمریکا در روز سه شنبه، امیدها برای اینکه بانک مرکزی آمریکا از سیاست های سختگیرانه خود برای نرخ بهره در ماه های آینده عقب بنشیند را بر باد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها