کد خبر: 574048
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۰:۰۴:۰۳
| |

صالح‌آبادی، رئیس‌کل بانک مرکزی خبر داد:

پروژه رمزریال به صورت آزمایشی آغاز شده است/ معامله در بورس مشمول حساب‌های تجاری نیست

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه دیشب گفتگوی ویژه خبری درباره استفاده از رمزریال در اقتصاد ایران گفت: این پروژه به صورت آزمایشی آغاز شده است.

پروژه رمزریال به صورت آزمایشی آغاز شده است/ معامله در بورس مشمول حساب‌های تجاری نیست
کد خبر: 574048
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۳ ۱۰:۰۴:۰۳

علی صالح آبادی گفت: از قبل اعلام کرده بودیم رمزریال تا پایان شهریور راه اندازی می شود واقعیت این است که در چند روز گذشته این پروژه به صورت آزمایشی آغاز شده است. 

به گزارش صدا و سیما، او در ادامه افزود: 1 میلیارد تومان به تعداد محدودی از افراد رمزارز داده شد در دو تا بانک ملی و بانک ملت هم این کار دارد انجام می شود دو تا فروشگاه هم برای استفاده از این رمزریال تعیین شدند.

صالح آبادی درباره تعداد کارتخوان خای فعال در کشور نیز گفت: حدود هشت و نیم میلیون کارتخوان ما در کل کشور امروز به صورت فعال داریم که همه این کارتخوان ها شناسنامه دار شدند.

او در ادامه به موضوع تفکیک حساب های تجاری از عادی پرداخت گفت: با توجه به اینکه کارتخوان ها شناسنامه دار شدن عمده حساب های تجاری در همین قسمت کارتخوان ها بود که انجام شد در یک سال گذشته به اتمام رسید آنهایی که خارج از اینها هستند تعدادشان بسیار بسیار کم است یعنی شاید از هر هزار نفر حداکثر دو سه نفر مشمول این طرح بشوند اینکه مطرح شد که در واقع هر 100 تراکنش و 35 میلیون این وحی منزل نیست این یک نشانه است ممکن است یک کسی هزارتا تراکنش البته تراکنش که می گوییم واریز به حساب است پرداخت شاملش نمی شود شما الآن هر روز می روید در فروشگاه ها خرید می کنید اصلاً این ها تجاری نیست که، من و شما در روز می رویم خرید می کنیم کارت می کشیم اینها اصلاً مشمول نیست.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: معامله در بورس مشمول حساب‌های تجاری نیست، کسی خانه بفروشد و چند میلیارد هم به حسابش واریز شود، باز هم شامل حساب‌های تجاری نمی‌شود.

او افزود: صندوق‌های خانگی هم تجاری نیست، کار تجاری به معنی کاسبی و معاملات زیاد مالی است.

او در پایان گفت: اگر کسی می‌داند که حسابش تجاری محسوب می‌شود و به سازمان مالیات اعلام کند، از مزایا و مشوق‌ها بهره‌مند می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها