کد خبر: 573073
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۰:۰۴
| |

اوکراین بخشی از خارکیف را پس گرفت

زلنسکی با انتشار پیامی ویدئویی گفت «اخبار خوبی» از منطقه خارکیف در شرق کی‌یف دارد و نظامیان اوکراینی توانستند چند روستا و شهرک را از کنترل نیروهای روس خارج کنند.

اوکراین بخشی از خارکیف را پس گرفت
کد خبر: 573073
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۷ ۰۹:۰۰:۰۴

علی‌رغم اخبار متعدد درباره پیشروی نیروهای روسیه در جریان عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس و کنترل بر شهرستان‌های متعدد در شرق اوکراین، رژیم کی‌یف اما مدعی پس‌گیری مناطقی در خارکیف است.

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «رویترز»، زلنسکی با انتشار پیامی ویدئویی گفت «اخبار خوبی» از منطقه خارکیف در شرق کی‌یف دارد و نظامیان اوکراینی توانستند چند روستا و شهرک را از کنترل نیروهای روس خارج کنند.

وی همچنین از یگان‌های توپخانه‌ای ارتش اوکراین برای آنچه که «حملات موفق علیه نیروهای روسیه در جنوب اوکراین» ادعا کرد، قدردانی نمود.

همزمان، ژنرال «والری زالوژنی» فرمانده نیروهای مسلح اوکراین درباره تهدید ادعایی احتمال متوسل‌شدن روسیه به سلاح اتمی در اوکراین هشدار داد.

به نوشته رویترز، زالوژنی طی یادداشتی در خبرگزاری دولتی «اوکراین‌فُرم»، مدعی شد: «تهدید مستقیم نیروهای مسلح روسیه برای استفاده از تسلیحات اتمی تاکتیکی ذیل شرایطی خاص، واقعی است».

وی همچنین افزود: «غیرممکن است که بخواهیم احتمال ورود مستقیم کشورهای پیشرو جهان به درگیری اتمی محدود را به‌صورت کامل نادیده بگیریم؛ مسئله‌ای که چشم‌انداز جنگ جهانی سوم را به‌صورت آشکار در خود دارد».

این ادعاهای مقامات کی‌یف در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور شهرک مهم «کودما» در منطقه دونتسک در شرق اوکراین را تصرف کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها