کد خبر: 572693
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۸:۰۷:۲۷
| |

وزارت دفاع چه برنامه‌ای برای ساخت مسکن دارد؟

وزارت دفاع برنامه‌هایی را با هدف افزایش عمر مفید ساختمان‌ها از حدود ۳۰ سال به ۱۰۰ سال و کاهش مدت اجرای پروژه‌ها از ۳۶ ماه به شش ماه مطرح کرده است.

وزارت دفاع چه برنامه‌ای برای ساخت مسکن دارد؟
کد خبر: 572693
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۵ ۰۸:۰۷:۲۷

از حدود یک سال قبل بحث صنعتی‌سازی به منظور افزایش بهره‌وری و کاهش مدت زمان ساخت در ایران مطرح شد. در این زمینه وزارت دفاع برنامه‌هایی را با هدف افزایش عمر مفید ساختمان‌ها از حدود ۳۰ سال به ۱۰۰ سال و کاهش مدت اجرای پروژه‌ها از ۳۶ ماه به شش ماه مطرح کرد. مردادماه سال گذشته نیز پروژه ملی طرح صنعتی‌سازی ساختمان توسط وزارت دفاع با حضور رییس مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد. سپس تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و دانشگاه صنعتی شریف برای بهره بردن از توان علمی و دانشگاهی در ارتقای فناوری بخش مسکن منعقد شد.

چین نیامد خودمان می‌سازیم

به گزارش ایسنا، از سوی دیگر بحث حضور شرکت‌های چینی و ترک برای استفاده از تکنولوژی این کشورها در صنعت ساختمان ایران مطرح شد که البته هنوز به مرحله‌ی اجرا نرسیده است. اما شرکت‌هایی در ایران هستند که از توانایی صنعتی‌سازی برخوردارند. کارشناسان معتقدند فقدان ضوابط و معیار طراحی و تولید صنعتی و خلاء برنامه‌های راهبردی از جمله طرح جامع توسعه صنعتی عمده‌ترین موانع توسعه صنعتی در مسکن مهر بود و امیدوارند دولت این موانع را در پروژه نهضت ملی مسکن رفع کند.

رستم قاسمی ـ‌ وزیر راه و شهرسازی، پیشرفت و حرکت صنعتی‌سازی ساختمان توسط وزارت دفاع را ارزشمند عنوان کرد و گفت: صنعتی‌سازی ساختمان کاهش هزینه ساخت و به تبع آن کاهش هزینه خرید مسکن توسط مردم را در پی خواهد داشت. وزارت راه و شهرسازی برای پیشبرد و توسعه کارخانه صنعتی سازی ساختمان اهتمام و تعامل هر چه بیشتر خود را با وزارت دفاع افزایش خواهد داد. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها