کد خبر: 572556
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۱:۲۴:۱۱
| |

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت:

وزارت صمت مذاکره‌ای با خودروسازهای جهانی نداشته است/ عرضه خودرو در بورس برای ایجاد شفافیت است

وزیر صمت، هرگونه مذاکره این وزارتخانه با برندهای خودروسازی دنیا را تکذیب کرد.

وزارت صمت مذاکره‌ای با خودروسازهای جهانی نداشته است/ عرضه خودرو در بورس برای ایجاد شفافیت است
کد خبر: 572556
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۴ ۱۱:۲۴:۱۱

سید رضا فاطمی امین، وزیر صمت در نشست خبری امروز خودش درباره واردات خودرو و مذاکره این وزارتخانه با برندهای خارجی درباره وادارت خودرو گفت: وزارت صمت با هیچ برندی برای واردات خودرو مذاکره نکرده و واردکنندگان خودشان می توانند وارد مذاکره شوند. 

به گزارش اعتمادآنلاین، وزیر صمت درباره شکست انحصار در بازار خودرو ایران گفت: این انتقاد وجود داشت که شرایط خودروسازی به سمت انحصار و هدف حمایت از خودروسازان رفته، از این رو تلاش کردیم با ازادسازی واردات این انحصار شکسته شود. از سوی دیگر چون تقاضای خودرو، با عرضه هماهنگ نیست‌، مساله واردات وبلامانع بودن آن در دستور کار قرار گرفت. 

فاطمی امین درباره انتقال فناوری روز دنیا در صنعت خودروسازی به کشور نیز گفت: انتقال فناوری در آیین نامه واردات خودرو، مصوبه قانون مجلس است و مصوب وزارت صمت نیست؛ البته قصد فرافکنی نداریم. 

وزیر صمت درباره خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی نیز گفت: دستورالعمل واردات خودرو، محدودیتی ایجاد نخواهد کرد. در مورد یک بند این دستورالعمل که مربوط به ارایه خدمات پس از فروش است، باید گفت، اگر واردکننده ای نتواند خدمات پس از فروش ارایه دهد، می تواند با هماهنگی شرکت دیگر این خدمات را ارایه دهد.

وزیر صمت دولت سیزدهم درباره عرضه خودرو در بورس کالا نیز گفت: عرضه خودرو در بورس برای ایجاد شفافیت است؛ چراکه قیمت، خریدار و عرضه شفاف است که در نهایت باعث کاهش قیمتها می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها