کد خبر: 572194
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۱:۱۵:۲۱
| |

15 شهر گران‌‌ جهان برای زندگی

فکر می‌کنید گران‌ترین شهرهای جهان برای زندگی کدام است؟ باید بدانید که شانگهای در صدر و لندن در رتبه دوم قرار دارد.

15 شهر گران‌‌ جهان برای زندگی
کد خبر: 572194
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۱۱:۱۵:۲۱

بر اساس گزارش اخیر بلومبرگ، برای ثروتمندانی که در برخی از گران‌ترین شهرهای جهان مانند شانگهای و هنگ کنگ زندگی می‌کنند، افزایش قیمت اقلام لوکس در طول سال گذشته، قدرت خرید آنها را کاهش داده است. از سوی دیگر، برای افراد ثروتمندی که در لندن و نیویورک زندگی می کنند، هزینه بالاتر کیف های دستی، کفش، کت و شلوار و ساعت های طراحان با نرخ تورم کلی کشورهایشان همخوانی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، جولیوس بائر هر سال گران ترین شهرهای جهان را با تجزیه و تحلیل هزینه املاک مسکونی، اتومبیل، بلیط هواپیما، مدرسه بازرگانی و غیره رتبه بندی می کند. شانگهای بار دیگر در صدر فهرست قرار گرفت، در حالی که لندن در جایگاه دوم توکیو قرار گرفت که با بیشترین سقوط به رتبه هشتم رسید. نیویورک با یک پله کاهش نسبت به نظرسنجی سال گذشته در جایگاه یازدهم قرار گرفت؛ در زیر رتبه‌بندی شهرهای مختلف را می‌بینید؛

۱.شانگهای

۲. لندن

۳. تایپه

۴. هنگ کنگ

۵. سنگاپور

۶. موناکو

۷. زوریخ

۸. توکیو

۹. سیدنی

۱۰. پاریس

۱۱. نیویورک

۱۲. سائوپائولو

۱۳. میلان

۱۴. دبی

۱۵. بانکوک

این یافته‌ها نشان می‌دهد که حتی ثروتمندان از تورم مصون نیستند، تورمی که در ایالات متحده به ۸.۶ درصد و در بریتانیا به ۹ درصد رسیده است، حتی اگر آنها راحت‌تر از کسانی که از ثروت کمتری برخوردار هستند، زندگی کنند، بازهم در خطر تورم قرار دارند. علاوه بر این، افراد ثروتمند نیز به طور نامتناسبی دارای سهام هستند که با افزایش نرخ بهره بانک‌های مرکزی برای مقابله با رشد قیمت، سقوط کرده است. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، ۵۰۰ نفر از ثروتمندترین افراد جهان به تنهایی شاهد حذف ۱.۴ تریلیون دلاری از دارایی انباشته خود در سال جاری بوده اند. «در حالی که وضعیت مالی بسیاری از افراد با ارزش خالص در سال گذشته بهبود یافته است، افزایش همزمان در سبد کالاها و خدماتی که شاخص سبک زندگی ما را تشکیل می‌دهند به این معنی است که «توهم پول» سال‌های گذشته همچنان پابرجاست.» بر اساس گزارش جولیوس بائر که روز چهارشنبه منتشر شد. با این حال، "بررسی ما تصویری خوش بینانه پس از همه گیری را نشان می دهد." "ثروتمندان دوباره مثل همیشه خرج می کنند."

هزینه اقلام فناوری مانند لپ‌تاپ‌ها و تلفن‌های هوشمند در سطح جهان بیشترین افزایش را داشته است، ۴۱ درصد؛ آن هم به دلیل دورکاری و کمبود جهانی چیپ. استخدام وکیل ۳۳ درصد گران تر شد، در حالی که قیمت دوچرخه ۳۰ درصد افزایش یافت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها