لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس:

عرضه خودرو در بورس یک شارلاتانیزم جدید است

نماینده مجلس گفت: در کجای دنیا فروش خودرو از طریق مزایده است؟ این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است؛ چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند.

عرضه خودرو در بورس یک شارلاتانیزم جدید است
کد خبر: 571096
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ۱۰:۰۹:۳۵

 لطف‌الله سیاهکلی، نماینده مجلس درباره بحث تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صمت که بین دولت و مجلس مطرح می‌شود، گفت: این بحثی است که در مجلس وجود دارد و امیدوارم در چند روز آینده تعیین تکلیف شود. در هر صورت یکسری فعالیت‌ها در وزارت بازرگانی جزو وظایف این وزارت‌خانه است که در وزارت صنعت نیست و یکسری وظایف در صنعت است که ربطی به بازرگانی ندارد، جدا شدن این‌ها به نظر من خوب است البته رأی مجلس را نمی‌دانم که با نظر من موافق یا مخالف باشد، آن نظر نمایندگان است.

به گزارش ایلنا، نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که نظارت و تنظیم بازار جزو وظایف اصلی دولت است اما آن را ضعیف مشاهده می‌کنیم، گفت: این امر در واقع وزیر صنعت را هم از صنعت می‌اندازد و هم از تجارت زیرا آنقدر حجم کار زیاد است و گرفتاری روزمره در حوزه بازار وجود دارد که کار را سخت می‌کند. در حوزه صنعت کارها بلندمدت، کنترل کیفی و تولید کمی و کیفی است و سیاست‌گذاری و استراتژی بلندمدت‌تری دارد. در حوزه بازار گاهی اوقات تصمیمات باید به لحظه گرفته شود بنابراین اشراف کامل و تسلط می‌خواهد و تنظیم بازار باید بلد باشند که من فکر می‌کنم امروز این‌گونه نیست و کار سخت است.

وی درباره این‌که برخی نمایندگان عنوان می‌کنند یکبار برای ادغام این وزارت‌خانه هزینه‌های بسیاری شد حال باز هم برای تفکیک باید هزینه بسیاری شود، بیان کرد: یک تجربه‌ای بود که به نظر من ناموفق هم بود که ما نباید یک تجربه به صرف این‌که ناموفق بوده و ممکن است هزینه داشته باشد، ادامه دهیم. هنگامی که اقدامی ناموفق است باید اصلاحش کنیم هر وقت برسیم به این‌که اشتباه کرده‌ایم همان لحظه کار را اصلاح کنیم بسیار بهتر از این است که اشتباه را ادامه دهیم. معتقدم یک اشتباهی است که صورت گرفته و امروز آن را ما مشاهده می‌کنیم و اظهر و من الشمس است دیگر.

سیاهکلی درباره عرضه خودرو در بورس عنوان کرد: این کار به نظر من به نفع خودروساز است نه به نفع خریدار. یک کار خنده‌دار در دنیا است که خودرو را به بورس بیاوریم! این ناکارآمدی ما را نشان می‌دهد، مبنی بر این‌که بازار خودرو و مشتری را نمی‌فهمیم و چون نمی‌فهمیم نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم.

وی با اشاره به این که ما ابتدا باید مسئله را بفهمیم بعد اراده برای حل مسئله داشته باشیم و آن را حل کنیم و چون نمی‌توانیم مسئله را بفهمیم با آن بازی می‌کنیم، اظهار داشت: بورس محل مزایده است، مگر می‌شود با مزایده خودرو فروخت؟ در کجای دنیا فروش خودرو مزایده است این یک شارلاتانیزم جدید در حوزه خودروسازی برای ارتقاء قیمت خودرو است، چراکه نمی‌توانند در چارچوب قانون قیمت خودرو را افزایش دهند آن را در بورس عرضه می‌کنند و چون مردم نیاز دارند از سر اضطرار می‌خرند و قیمت در آنجا تعیین می‌شود و قیمت را در آنجا بالا می‌برند این یک بیماری کهنه‌ای است که در صنعت خودروی ما وجود دارد و متاسفانه وزیر هم این را متوجه نمی‌شود.

سیاهکلی درباه نظارت مجلس بر عرضه خودرو در بورس گفت: بارها گفتیم علت این که با این وزیر در این حوزه مخالف هستیم و می‌گوییم نمی‌تواند این وزارت‌خانه را اداره کند همین است که ما سر تعاریف با ایشان مشکل داریم. آقای وزیر تعاریف را متوجه نمی‌شود، او یک چیز دیگر می‌فهمد ما یک چیز دیگر می‌فهمیم مسیر ما دو تا است مشکل ما با آقای وزیر این است که مباحث را غلط می‌فهمد و غلط هم تصمیم می‌گیرد و یکی هم همین بازار بورس است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها