رئیس کل گمرک خبر داد

کشف هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مخدر شیشه در ۲ هفته اخیر

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به عملکرد گمرک در کشف مواد مخدر گفت: با تلاش همکاران گمرک تنها در هفته اخیر، ۳ محموله بزرگ مواد مخدر به وزن یک هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

کشف هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مخدر شیشه در ۲ هفته اخیر
کد خبر: 569396
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۷ ۱۹:۰۰:۱۱

رئیس کل گمرک ایران در همایش فرماندهان پلیس امنیت اقتصادی، با تشریح اقدامات و برنامه‌ها، همکاری گمرک و پلیس امنیت اقتصادی را بر اساس دستورالعمل‌های تدوین شده توسط سازمان جهانی گمرک در این خصوص را ضروری خواند.

به گزارش مهر، به نقل از گمرک ایران، علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران با اعلام این مطلب گفت: بر اساس این دستورالعمل، در مبادی رسمی کشور یکسری وظایف مختص گمرک است و یکسری وظایف هم بین پلیس و گمرک هم پوشانی دارد که در سند سازمان جهانی گمرک اشاره شده و هر کشوری بر اساس قوانین بومی داخلی می‌تواند به گونه‌ای این هم پوشانی را انجام دهد که با منابع محدود مشترک موجب هم افزایی شود.

رئیس کل گمرک ایران افزود: کارکنان گمرک در مبادی رسمی کشور با توجه به تجربه و شناخت محیطی که از فعالیت در مرزها دارند در چارچوب قوانین و مقررات و تلاش شبانه روزی در حال انجام وظایف در حوزه تجارت و ایجاد امنیت اقتصادی هستند.

مقدسی در این همایش به بیان و تشریح وظایف و اقدامات گمرک در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ایجاد امنیت اقتصادی پرداخت و افزود: اقدامات گمرک در چارچوب وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه امنیت اقتصادی و مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر باعث شده کشفیات زیادی توسط همکاران گمرک انجام شود.

مقدسی در خصوص عملکرد گمرک در کشفیات مواد مخدر گفت: با تلاش همکاران گمرک تنها در هفته اخیر، ۳ محموله بزرگ مواد مخدر به وزن یک هزار و ۲۲۰ کیلوگرم مواد مخدر شیشه کشف شد.

رئیس کل گمرک ایران با اشاره به شرح وظایف و پیچیدگی مسئولیت‌های گمرک گفت: گمرک به رغم تمام وظایف و مسئولیت‌ها در حوزه‌ای مختلف از جمله کسب درآمد، تسهیل در امور تجارت و ترانزیت، مسافری و دیگر رویه‌های گمرکی که دارد، تمام تلاش خود را انجام داده است تا اقدامات مثبتی را در زمینه ایجاد امنیت اقتصادی در مبادی رسمی را فراهم کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اقدامات گمرک در راستای همکاری و هم افزایی با پلیس امنیت اقتصادی اظهار داشت: در راستای مبارزه مطلوب‌تر با قاچاق کالا، گمرک ایران در مبادی رسمی کشور امکاناتی در اختیار پلیس امنیت اقتصادی قرار داده است تا انجام وظایف به نحو مطلوبی انجام شود.

مقدسی با تشکر و قدردانی از فرماندهی پلیس امنیت برای برگزاری همایش و تعاملات فیمابین، برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک، تبادل اطلاعات بین طرفین با هدف همکاری بهتر در راستای ایجاد امنیت اقتصادی را بسیار با اهمیت خواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها