کد خبر: 567898
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۷:۵۲
| |

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۳ درصد کاهش به ۱۷۹۰ دلار ۱۵ سنت رسید.

کاهش قیمت طلا در بازار جهانی
کد خبر: 567898
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۱۰:۱۷:۵۲

قیمت طلا در روز سه‌شنبه به‌خاطر پایین آمدن ارزش دلار افزایش یافت، آن‌هم در شرایطی که شرکت‌کنندگان بازار منتظر اطلاعات تورمی آمریکا برای پیش‌بینی سیاست فدرال‌رزرو این کشور هستند.

به گزارش تسنیم، ضعف دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند. شاخص دلار 0.3 درصد در روز گذشته کاهش داشت.

اما نگرانی درمورد عکس‌العمل فدرال‌رزرو آمریکا در برابر گزارش نرخ تورم و احتمال افزایش دوباره نرخ بهره، قیمت طلا را پایین آورده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.23 درصد کاهش به 1790 دلار 15 سنت رسید.

با وجود این‌که ضعف دلار و شرایط شرایط جنگ بین روسیه و اوکراین به نفع طلاست، اما تمرکز سرمایه‌گذاران بر شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا که امروز اعلام خواهد شد، قیمت طلا را تحت تاثیر قرار داده‌است.

قیمت طلا اخیراً به‌خاطر سیاست بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا در افزایش نرخ بهره جهت مهار تورم تحت فشار بوده‌است. این فلز گران‌بها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن در زمان تورم و بی‌ثباتی‌های سیاسی در نظر گرفته می‌شود، اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه نگهداری آن را بالا برده و جذابیت آن را برای سرمایه‌گذاران پایین می‌آورد.

تحلیلگران عقیده دارند پایین آمدن نرخ تورم می‌تواند عاملی برای افزایش قیمت طلا باشد و آن را به بیش‌از 1800 دلار برساند.

پیش‌بینی می‌شود نرخ تورم در آمریکا در ماه گذشته میلادی برابر با 8.7 درصد باشد، یعنی پائین‌تر از 9.1 درصد ثبت‌شده در ماه ژوئن.

دراین‌بین، بانک مرکزی انگلیس احتمالاً نرخ بهره را جهت مقابله با فشار تورم که اقتصاد انگلیس را مختل کرده بیش‌از پیش افزایش می‌دهد.

قیمت نقره امروز با 0.33 درصد کاهش به 20 دلار و 42 سنت رسید و پلاتین با 0.56 درصد کاهش 931 دلار و 56 سنت معامله می‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها