کد خبر: 567414
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۰۷:۳۷:۵۳
| |

بدبینی به توافق در بازار سکه

معامله‌گران در روز شنبه به ۵ دلیل معتقد بودند بازار ارز کساد است. جمع‌ شدن صف‌های فروش دلار سهمیه‌ای، تعداد زیاد صرافی‌های تعطیل، کاهش ۲۵۰ تومانی فروش دلار سهمیه‌ای در نیمه دوم بازار و خرید و فروش کم از دلایل دیگر کسادی بازار بود.

بدبینی به توافق در بازار سکه
کد خبر: 567414
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۶ ۰۷:۳۷:۵۳

معامله‌گران در روز شنبه به ۵ دلیل معتقد بودند بازار ارز کساد است؛ جمع‌ شدن صف‌های فروش دلار سهمیه‌ای، تعداد زیاد صرافی‌های تعطیل، کاهش ۲۵۰ تومانی فروش دلار سهمیه‌ای در نیمه دوم بازار و خرید و فروش کم از دلایل دیگر کسادی بازار بود.

به گزارش اکو ایران، بازار ارز در روز چهارشنبه و پس از اعلام خبر سفر تیم مذاکره‌کننده به وین، دچار یک ریزش شد، در هرات ۸۰۰ تومان ریخت و در تهران ۳۰۰ تومان. البته برخی معامله‌گران اعتقاد داشتند بخش زیادی از ریزش به این خاطر بود که بازار تصور می‌کرد مذاکرات پیش‌رو دور آخر است و در این دور یا توافق می شود یا مذاکرات به پایان می رشد. اما شنبه قاعده همه یا هیچ بازار تعدیل شد و به همین خاطر نرخ‌ها کمی رو به بالا اصلاح شد.

با اینحال در بازار نسبت به پیش‌بینی کف قیمت دلار دو رویکرد وجود دارد. برخی تصور می‌کنند اگر خبر خوب از مذاکرات شنیده شود، دلار تهران تا ۳۰ هزار و ۲۰۰ تومان پایین می‌آید. اگر خبر توافق منتشر شود دلار در دامنه بین ۲۵ تا ۲۸ هزار قرار می‌گیرد. دلار ۲۸ هزار بر پایه قیمت دلار متشکل و مدت زمان نوسان نرخ این بازار رسمی در محدوده ۲۸ بوده است. به همین خاطر اکثر معامله‌گران ۲۵ هزار تومان را سطح هیجانی می‌دانند و پتانسیل تعدیل تا ۲۸ هزار تومان را دارد.

اما سطح ۲۸ هزار سطح دلخواه بازارساز است چون چند وقتی است که در این سطح قیمت دلار را مدیریت می‌کند. عده‌ای از معامله‌گران بازارساز را متهم می‌کنند  با دانستن خبر توافق در سطح بالا تزریق کرده تا در کف جمع‌کننده دلار باشد.

در بازار شنبه دلار نسبت به سکه درباره توافق، خوشبینتر بود. معامله‌گران سکه کماکان در این بازار تمایلی به کاهش قیمت ندارند و همین موضوع موجب شده حباب سکه افزایش پیدا کند. حتی وقتی سکه رفاه به زیر ۱۵ میلیون آمد، سکه بازار جای آن را در ۱۵ میلیون گرفت.

نکته بازار ارز و سکه نرخ تتر بود. در روز شنبه نرخ تتر با کاهش به دلار نقدی تهران رسید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها