کد خبر: 567310
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۹:۵۸:۴۶
| |

استاندار چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

لزوم تسریع در پرداخت خسارات وارده سیل به چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خسارات وارده به چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر، گفت: خواستار تسریع در پرداخت خسارات وارده سیل به استان هستیم، این مسئله در کاهش آلام آسیب‌دیدگان موثر است.

لزوم تسریع در پرداخت خسارات وارده سیل به چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 567310
|
۱۴۰۱/۰۵/۱۴ ۱۹:۵۸:۴۶

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال و بختیاری ۱۴ مردادماه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رویکرد دولت سیزدهم عدالت محوری و توجه به مناطق محروم است، اظهار کرد: رئیس‌جمهور با حضور خود در مناطق محروم و در تخصیص اعتبارات به این مسئله توجه ویژه‌ای داشته‌اند و در سفرهای استانی رئیسی به مناطق محروم توجه ویژه‌ای می‌شود.

به گزارش ایسنا، استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: این استان از یک محرومیت تاریخی باوجود اقدامات صورت گرفته، رنج می‌برد و این مسئله نیازمند یک توجه ویژه است، خوشبختانه در مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان توجه ویژه‌ای به تخصیص اعتبار به مناطق محروم صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت سیل اخیر نتیجه یک کار جهادی و هم‌افزایی بین مسئولان و مردم بود، عنوان کرد: حضور معاون اجرایی رئیس‌جمهور در مناطق سیل‌زده یک فرصت مغتنم است و باید از آن نهایت استفاده را به نفع مردم ببریم.

حیدری در ادامه با بیان اینکه ستاد پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به چهارمحال و بختیاری به محض ابلاغ اعتبارات تشکیل شد، خاطرنشان کرد: این ستادها در شهرستان‌ها تشکیل شد، باتوجه به سردسیر بودن استان، درخواست داریم که بخش اعظم اعتبارات سفر در ۶ ماه ابتدایی سال به استان اختصاص پیدا کند تا بتوانیم اقدامات را پیگیری کنیم.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خسارات وارده به چهارمحال و بختیاری در سیل اخیر، گفت: خواستار تسریع در پرداخت خسارات وارده سیل به استان هستیم، این مسئله در کاهش آلام آسیب‌دیدگان موثر است، همچنین پرداخت تسهیلات تسریع شود تا بتوان در حوزه‌های موردنظر هزینه کنیم.

وی تاکید کرد: ماشین‌آلات فرسوده در چهارمحال و بختیاری برای امدادرسانی نیازمند نوسازی است، همچنین در برخی ماشین‌آلات مورد نیاز در بحث امدادرسانی در سیلاب دچار کمبود هستیم و این مسئله نیازمند توجه جدی است.

حیدری با بیان اینکه مسئله آبخیزداری و آبخوان‌داری در کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از آن موثر است، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات آبخیزداری در چهارمحال و بختیاری برای استان‌های مجاور این استان نیز مفید است.

استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: در هفته آینده نیز شاهد بارش‌های سیل‌آسا در استان هستیم، دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان آمادگی کامل برای مقابله با سیلاب را داشته باشند و تمام مرخصی مدیران نیز لغو می‌شود، برای لایروبی قنوات و اصلاح کانال‌های کشاورزی نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

در بحث هدایت سیلاب در چهارمحال و بختیاری مشکل داریم

در ادامه علی حیدری- سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: از زمان تصویب قانون مدیریت بحران در سال ۱۳۹۸، اعتباراتی که این سازمان مشخص کرده به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ می‌شود که تاکنون اعتباری برای اجرای پروژه‌های مدیریت بحران اختصاص پیدا نکرده است.

وی افزود: باتوجه به کوهستانی بودن چهارمحال و بختیاری با کمبود شدید امکانات، ماشین‌آلات و تجهیزات امدادی برای امدادرسانی در بحران‌ها مواجه هستیم، همچنین زیرساخت‌هایی مانند سیل‌بند، بندهای خاکی، کانال انحراف آب و بندهای سنگی و ملاتی در استان کم است و این مسئله در زمان وقوع سیل، موجب بروز خسارت می‌شود، زیرا در بحث هدایت سیلاب مشکل داریم.

حیدری با بیان اینکه اکنون با مشکل ناپایداری ترانشه‌ها و شیروانی‌ها در پروژه‌های محورهای مواصلاتی مواجه هستیم، گفت: حجم بالایی تردد در این محورها تردد می‌کنند و هر لحظه امکان فروریختن آن‌ها وجود دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود علوفه در استان باتوجه به سیلاب و خشکسالی، یادآور شد: این مسئله تبدیل به بحران شده است و باید تدبیری در این خصوص اندیشیده شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها