کد خبر: 563542
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۴۳:۱۷
| |

تقلب در عرضه برنج ایرانی افزایش یافته است

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به دلیل افزایش قیمت برنج ایرانی، بروز تقلب در عرضه این برنج در استان افزایش یافته که مواردی از آن در حوزه عمده‌فروشی گزارش شده است.

تقلب در عرضه برنج ایرانی افزایش یافته است
کد خبر: 563542
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۳ ۱۶:۴۳:۱۷

بخشعلی بیاتی افزود: این تقلب به صورت مخلوط کردن برنج خارجی با برنج ایرانی بروز پیدا می کند و به جای برنج ایرانی به بازار عرضه می‌شود.

به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: به تازگی یک پرونده تقلب در سطح عمده فروشی برنج در مشهد تشکیل شد که ۱۰ تن برنج مختلط از ایرانی و خارجی که به عنوان برنج ایرانی عرضه می شد، کشف و ضبط گردید.

کارشناس مسوول نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یادآور شد: از زمان اجرایی شدن قانون انتزاع یا قانون تمرکز وظایف و اختیارات مربوط به بخش کشاورزی، نظارت مستقیم بر محصولاتی مانند برنج بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است.

بیاتی اضافه کرد: اما معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به عنوان یکی از بخشهای زیر مجموعه سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان ضابط عام در بازار عمل کرده و نظارت را در این بخش برای خود محفوظ می داند.

میانگین مصرف سرانه برنج در ایران سالانه ۳۶ تا ۳۶.۵ کیلوگرم است. گیلان با ۲۲۰ هزار هکتار اراضی، مازندران با  ۲۱۴ هزار هکتار،  گلستان با ۱۰۰ هزار هکتار و خوزستان با ۱۸۰ هزار هکتار عمده‌ترین تولیدکنندگان برنج کشور هستند که البته در ۱۵ استان دیگر در مجموع ۹۰ هزار هکتار کشت برنج وجود دارد. ذائقه مردم خراسان رضوی بیشتر به سمت مصرف برنج پاکستانی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها