کد خبر: 563367
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۳:۵۷
| |

خاندوزی عنوان کرد:

احیاء سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و پروژه‌های پیشران یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد

وزیر اقتصاد و دارایی، احیای سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های پیشران را یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد و دارایی دانست و گفت: استان کرمان به دلیل همگرایی خوبی که بین سیاستگذاران و نیروهای اقتصادی وجود داشته در طی چند دهه گذشته در رشد سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی موفق بوده اما همچنان ظرفیت هایی بالقوه زیادی در این خطه وجود دارد و امیدواریم در این همایش همرسانی سرمایه گذاران کمک ویژه ای کرد.

احیاء سرمایه‌گذاری‌های بزرگ و پروژه‌های پیشران یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد
کد خبر: 563367
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۱۶:۳۳:۵۷

سید احسان خاندوزی عصر امروز ۲۲ تیرماه در آئین افتتاحیه "معرفی فرصت های سرمایه گذاری استان کرمان" گفت: مساله به همرسانی فرصت های سرمایه گذاری از یک سو و اشخاص حقیقی و حقوقی توانمند و علاقمند برای نقش آفرینی در فرصت های سرمایه گذاری حائز اهمیت ویژه ای است که متاسفانه در این به همرسانی هم در معرفی فرصت ها و هم در حمایت عملی و واقعی از سرمایه گذار در کشور کاستی های بسیار زیادی داریم.

به گزارش ایسنا، به اعتقاد او، نتیجه این عدم همرسانی، علی رغم وجود پتانسیل مالی و فنی در بخش خصوصی کشور، از آنها استفاده نمی شود.

طبق اعلام وزیر اقتصاد، نرخ تشکیل سرمایه ثابت ناخالص در طی دهه گذشته در اقتصاد ایران در حوالی صفر نوسان کرده و ضعیف ترین دوره های سرمایه گذاری اقتصادی در دهه ۱۳۹۰ شاهد بودیم البته نقش آفرینی سرمایه گذاری دولتی و سرمایه گذاری بانک ها در فعالیت های پیشران و مولد نیز در این دهه به حداقل رسیده بود.

او احیا سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های پیشران را یکی از عوامل مهم نقشه راه وزارت اقتصاد و دارایی دانست و افزود: استان کرمان به دلیل همگرایی خوبی که بین سیاستگذاران و نیروهای اقتصادی وجود داشته در طی چند دهه گذشته در رشد سرمایه گذاری، تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال و کاهش خام فروشی موفق بوده اما همچنان ظرفیت هایی بالقوه زیادی در این خطه وجود دارد و امیدواریم در این همایش همرسانی سرمایه گذاران کمک ویژه ای کرد.

خاندوزی بیان کرد: آمادگی داریم از طریق سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و در حوزه مشوق های مالیاتی و ... به توسعه منطقه ای و کرمان کمک کنیم و نتایج این همایش به ثمر نشاندن عینی پروژه های ارزشمندی در کشور کمک کرده تا زنجیره های پایین دستی در کشور و استان تکمیل شود و از خام فروشی در استان و کشور در هر سطحی باید جلوگیری کرد و روز به روز کاسته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها